جلسه هم اندیشی ثبت جهانی فرش دستباف کلاردشت برگزار شد + تصاویر
اختصاصي/ با حضور کارشناسان مرکز ملي فرش ايران؛

جلسه هم اندیشی ثبت جهانی فرش دستباف کلاردشت برگزار شد + تصاویر

<p><span style="font-size: larger;">جلسه هم اندیشی ثبت جهانی فرش دستباف کلاردشت در سال جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.</span></p>

به گزارش خبرنگار مازند اصناف؛ روز گذشته، جلسه هم اندیشی ثبت جهانی فرش دستباف کلاردشت در سال جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

بر اساس این گزارش، جلسه فوق که با هدف پیگیری و هم اندیشی در خصوص ثبت جهانی فرش دستباف کلاردشت برگزار شد؛ با حضور آقا گلزاده مسئول امور فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، صالحی فرماندار کلاردشت، دوستعلی پور رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت چالوس، کریمایی رئیس اتاق اصناف کلاردشت، تیمی از کارشناسان مرکز فرش ایران و فعالان این عرصه همراه بود.

گفتنی است در پایان این جلسه مصوب شد تا پس از جمع آوری کلیه مدارک مربوط به ثبت جهانی فرش دستباف کلاردشت، نسبت به ارسال آن به مرکز ملی فرش ایران اقدام شود تا پس از بررسی و تایید مدار ک، جهت ارسال به سازمان های مرتبط جهانی نظیر سازمان وایپو اقدامات قانونی انجام گیرد.

شایان ذکر است پس از بررسی و تایید سازمان وایپو، فرش دستباف به ثبت جهانی خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ما، شهرستان کلاردشت با قدمت چندصدساله از قدیمی ترین و معتبرترین برندهای فرش دستباف در استان و کشور به شمار می آید.

در پایان قابل ذکر است استان مازندران 45 هزار بافنده فرش دستباف دارد که از این حیث در میان 30 استان کشور، جزو 10 استان برتر محسوب می شود.

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه