کشت گیاهان دارویی در پشت بام منزل یک بانوی سوادکوهی

کشت گیاهان دارویی در پشت بام منزل یک بانوی سوادکوهی

<p><span style="font-size: larger;">مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه شمالی گفت: یک بانوی سوادکوهی، در پشت بام منزل خود اقدام به کشت گیاهان دارویی کرده است.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ قاسم حکمت‌شعار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مازندران، با اشاره به نقش و جایگاه زن در توسعه اجتماعی و اقتصادی جامعه اظهار کرد: بانوان در جامعه امروز از ظرفیت‌ و توانایی فراوانی برخوردار هستند و در مشارکت‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نقش مهمی دارند.

مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه شمالی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش دانش بانوان در سال‌های گذشته، حضور آنها در زمینه‌های اقتصادی بیش از گذشته شده است. افزایش و بهبود مشارکت زنان در فعالیت‌های اقتصادی یکی از سیاست‌های مهم و اساسی سازمان جهاد کشاورزی است. پرورش گل و گیاهان زینتی و دارویی یکی از روش‌های مشارکت زنان در بهبود اقتصاد خانواده است.

وی با اشاره به اینکه آموزش می‌تواند موجب ارتقای آگاهی و توانمندی بانوان شود، خاطرنشان کرد: در سال گذشته در سوادکوه شمالی، بانوان با سطح زیرکشت 0.8 هکتار گیاهان دارویی مانند گل محمدی، نعناءفلفلی، سر خار گل و مریم گلی نقش مهمی در این زمینه اجرا کردند.

حکمت‌شعار با بیان اینکه در سال‌های گذشته گرایش به سوی مصرف گیاهان دارویی افزایش یافته است، تصریح کرد: زنان روستایی با پرورش این گیاهان برای خود مصرفی، مازاد تولید را به فروش می‌رسانند.

وی خاطرنشان کرد: بانوی فعال سوادکوه شمالی در پشت بام منزل مسکونی خود اقدام به کاشت و پرورش گیاهان دارویی مانند گل گاو زبان، رزماری، به لیمو و بادرنجبویه با استفاده از گلدان‌های پلاستیکی کرده است که نمونه‌ای از خودباوری فعالیت بانوان مازندرانی است.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه