حماسه 6 بهمن آمل الگویی ماندگار برای آینده ایران اسلامی
بيانيه اداره کل حفظ بنياد آثار مازندران به مناسبت 6 بهمن آمل

حماسه 6 بهمن آمل الگویی ماندگار برای آینده ایران اسلامی

<p><span style='font-family: Tahoma;'>اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران به مناسبت حماسه اسلامی 6بهمن آمل بیانیه ای صادر کرد.</span></p>

به گزارش مازند اصناف و به نقل از بلاغ،اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران به مناسبت حماسه  اسلامی 6بهمن آمل بیانیه ای صادر کرد.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

حماسه ی باشکوه مردم آمل در ششم بهمن ماه سال 1360 و درگیری با اتحادیه کمونیست ها در جنگل،  نه تنها برگ زرينی از سلسله افتخارات مردم منطقه‌ي‌ آمل و شمال به حساب مي‌آيد، بلکه فخر ملت ایران اسلامی است.

در این روز تاریخی؛ مردم مؤمن، انقلابی و ولایت مدار شهر آمل حماسه ی عظیم و به یاد ماندنی در مقابله با تحرکات اتحادیه ی کمونیست های ایران  آفریدند که برگ زرینی از عظمت و مقاومت مردان سرزمین علویان را رقم  زد تا ششم بهمن  ماه سال 1360 در تاریخ این کشور جاودانه شود. جاودانگی این حماسه  به واسطه ی دمیده شدن روح اسلامی و انقلابی در سرتاسر آن است.

دیگر علت جاودانگی این حماسه ی عظیم، آن است که  سه عنوان پر افتخار با عبارت «مردم فداکار»،«شهر مومن» و «اهالی شریف آمل»را از بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) دریافت کرده است. در تاریخ ششم بهمن ماه سال1360، مردم انقلابی آمل با مقاومت حماسی خود، حمله ی مهاجمین را سد نموده و به شکست کشاندند.

 آنها ظرف ده ساعت مقاومت و ایثار جانانه، در هر 15 دقیقه یک شهید تقدیم  کردند به بیان دیگر، مردم آمل در هريك ربع ساعت، يك تن از بهترين جوانان خود را قرباني دادند تا توانستند فضاي شهر و محيط اطراف آن را از لوث وجود و حضور عناصر ملحد، فاسد و مزدور اجنبي پاك و به خون پاك شهيدان شان عطرآگين كنند.

آمل،تنها شهری است که با پرورش عالمان و مراجع تقلید بزرگ دینی، با افتخار آفرینی و تقدیم 40 شهید سرافراز، در حماسه ی اسلامی ششم بهمن ماه سال 1360، با عظمت و شایستگی ویژه ای در وصیت نامه ی سیاسی- الهی امام راحل(ره) جای گرفته و برای همیشه جاوید و زنده ماند.

این شهر اکنون به خاطر برپایی سنگر های مردمی دفاع در برابر مهاجمین به شهر« هزار سنگر» معروف است که به فرموده ی مقام معظم رهبری تعبیر ظاهری هزار سنگر از شهر آمل به دلیل سنگر بندی خیابان ها درحادثه ی 6بهمن سال 60 است وتعبیر واقعی آن به معنای سنگر دل هاست که با این تعبیر به عدد هر انسان مومن و با انگبزه ای، سنگری در مقابل تهاجم دشمن وجود دارد.»  

بی  تردید دلاور  مردی ها و رشادت های مردم انقلابی آمل در حادثه ی جنگل سال 1360 درتاریخ ماندگاراست ومی تواند برای نسل جوان و آینده ی ایران اسلامی الگو شود.
 

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران با گرامیداشت یاد وخاطره ی همه ی مدافعان و شهدای جنگل ششم بهمن ماه سال 1360 آمل، سالروز این  حماسه ی سترگ و مقاومت مردمی  را تبریک می گوید.


ارسال دیدگاه