مودیان مالیاتی تا پایان خرداد برای تسلیم اظهارنامه اقدام کنند
رئيس اداره امور مالياتي فريدونکنار:

مودیان مالیاتی تا پایان خرداد برای تسلیم اظهارنامه اقدام کنند

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">رئیس اداره امور مالیاتی شهرستان فریدونکنار با اشاره به اینکه فرار مالیاتی تا دو سال حبس دارد، گفت: مودیان مالیاتی تا پایان خرداد برای تسلیم اظهارنامه اقدام کنند.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ حسن جلالی امروز اظهار کرد: مهلت تسلیم اظهارنامه برای صاحبان مشاغل براساس قانون جدید برای سال 95 تا خردادماه است.

وی افزود: پیش از این مودیان مالیاتی و صاحبان مشاغل در واحدهای سه‌گانه به دسته‌های «الف، ب و ج» تقسیم و با این عناوین شناخته می‌شدند که این موضوع برای امسال با نام‌گذاری به گروه‌های اول، دوم و سوم تغییر کرده است.

رئیس اداره امور مالیاتی فریدونکنار تصریح کرد: در این تقسیم‌بندی در گروه نخست کسانی هستند که گردش مالی آنها بیش از 3 میلیارد تومان و دارای دفاتر قانونی باشند.

وی ادامه داد: مودیان گروه نخست در صورت قانون‌گریزی از این مقوله به عنوان مجرمان مالیاتی به مجازات درجه 6 مجازات قانون اسلامی محکوم می‌شوند.

جلالی بیان کرد: در این دسته‌بندی افرادی نیز در گروه‌های دوم و سوم قرار می‌گیرند که به ترتیب از یک تا 3 میلیارد تومان و کمتر از یک‌میلیارد تومان درآمد دارند و در گروه «ب» نیاز به دفاتر داشته و گروه سوم چنین نیازی ندارند.

رئیس اداره امور مالیاتی شهرستان فریدونکنار گفت: براساس ماده 274 قانون مالیاتی که جنبه‌های حقوقی را به کیفری تبدیل کرده، پنهان کردن درآمد جرم محسوب شده و مجرمان به مجازات محکوم می‌شوند که این مجرمان مالیاتی از 200 تا 800 میلیون ریال جریمه نقدی و یا از 6 تا 24 ماه حبس محکوم می‌شوند.

انتهای پیام/

مرجع:  فارس مازندران


ارسال دیدگاه