کام  تلخ مسافران از هزینه گزاف اجاره قایق‌های موتوری و اسب‌سواری

کام تلخ مسافران از هزینه گزاف اجاره قایق‌های موتوری و اسب‌سواری

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">با توجه به اینکه شهرستان فریدونکنار در این روزها شاهد حجم بالای مسافر از سراسر کشور است، افراد مختلفی سعی می&zwnj;کنند با استفاده از شیوه&zwnj;های گوناگون برای خود کسب درآمد کنند.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ به نقل از بصیرنیوز، فریدونکنار از شهرهای توریستی مازندران به حساب می‌آید و هر ساله در روزهای عید نوروز میزبان حدود ۴۰۰ هزار مسافر از سراسر کشور است.
 
شهرستان  فریدونکنار در کناره‌ جنوبی دریای خزر بین شهرهای آمل، بابل، بابلسر و محمودآباد قرار دارد، ارتفاع متوسط این شهر جلگه‌ای از سطح آب‌های آزاد جهان حدود ۱۲ متر است و در عرض جغرافیایی ۳۶ درجه و ۴۲ دقیقه شمالی و طول جغرافیایی ۵۲ درجه و ۳۰ دقیقه شرقی واقع شده است.
 
از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان می‌توان به ساحل ماسه‌ای با امتداد ۸ کیلومتر، زیستگاه بین‌المللی درنای سیبری، دامگاه پرندگان ازباران و سوته، پل تاریخی وسط شهر، زمین‌های شالیزاری، بازار بزرگ ماهی فروشان، بازار فصلی پرندگان وحشی، باغ پرندگان واقع در کنار پارک لاله، پارک جنگلی زاهدکلا و سوته، پارک ساحلی لاله، پل میلاد، سقاخانه تاریخی کریمکلا اوکسر، بازار هفتگی شنبه بازار، ساختمان قدیمی شهرداری و ساختمان فعلی شورای شهر، امامزاده سید محمد، امامزاده قاسم کاردگر محله، پارک جزیره و مراکز خرید آن اشاره کرد.
 
با توجه به اینکه  شهرستان فریدونکنار در این روزها شاهد حجم بالای مسافر از سراسر کشور است، افراد مختلفی سعی می‌کنند با استفاده از شیوه‌های گوناگون برای خود کسب درآمد کنند.
 
یکی از شیوه‌های مرسوم این افراد اجاره دادن قایق موتوری، موتور چهارچرخ، اسب‌ وغیره است، شاید زمان این اجاره دادن‌ها به ۱۵ دقیقه هم نرسد اما هزینه‌هایی گزاف در برابر آن از مسافران دریافت می‌شود.
 
محمد ملکی یکی از مسافرانی است که از استان خراسان رضوی به فریدونکنار آمده است، وی در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز فریدونکنار را شهری زیبا می‌داند و می‌گوید: دو روز است که به این شهرستان آمده‌ایم، مردم این شهرستان بسیار خونگرم هستند واز لحاظ زیبایی نیز یکی از شهرهای خوب استان مازندران است.
 
وی با اشاره به اینکه در این شهرستان نیز همانند سایر نقاط مسافرخیز قیمت اجناس بالا است، گفت: امروز به ساحل این شهرستان آمده‌ایم، هزینه‌های قایق‌های موتوری و اسب‌ها آنقدر زیاد است که تصمیم گرفتیم فقط ار ساحل فریدونکنار استفاده کنیم.
 
این مسافر خراسانی در پایان اظهار کرد: اگر این افراد کمی قیمت‌های خود را متعادل‌تر کنند مردم بیشتری می‌توانند از این وسایل برای تفریح استفاده کنند و آنها نیز از حضور مسافر سود بیشتری می‌برند.

نکته‌ مهم و قابل توجه در کنار نظارت بر هزینه‌ها این است که آیا این افراد مجوز لازم برای اجاره دادن این گونه وسایل را دارند و اینکه چه کسانی مسئول کنترل قیمت‌های این وسایل نقلیه مانند موتور و جت اسکی و غیره هستند و اگر اتفاقی پیش آید  چه کسی پاسخگو است./


ارسال دیدگاه