تولید بیش از 200 هزار تن برنج در فریدونکنار
مدير جهاد کشاورزي فريدونکنار خبر داد:

تولید بیش از 200 هزار تن برنج در فریدونکنار

<p><span style="font-size: larger;">مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار از تولید بیش از 200 هزار تن برنج در این شهرستان خبر داد.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ به نقل از بصیرنیوز، محمدرضا ضیایی در گفت‌وگویی اظهار کرد: برنج گیاهی است که بیش از نیمی از جمعیت جهان برای غذای روزانه خود از آن استفاده می‌کنند، این گیاه، انرژی و مواد لازم برای بدن انسان را تأمین و در کشور رتبه دوم غذاهای پرمصرف مردم را تشکیل می‌دهد.
 
وی تصریح کرد: شهرستان فریدونکنار با دارا بودن تالاب‌ها که اکوسیستم‌های حیاتی و زیستگاه پرندگان مهاجر هستند به دلیل تامین بخشی از پروتئین مورد نیاز، ذخیره‌سازی آب زراعی، تغذیه سفره آب زیرزمینی، کاهش بار آلودگی، تلطیف هوا و جاذبه‌های گردشگری دارای اهمیت است.
 
مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار گفت: در هر سال هزاران قطعه انواع پرندگان مهاجر از مناطق سردسیری به تالاب‌ها و اراضی کشاورزی و شالیزاری شهرستان مهاجرت و آن را به عنوان زیستگاه طبیعی خود در فصل‌های پائیز و زمستان انتخاب می‌کنند.
وی افزود: به دلیل وجود فضولات این پرندگان که همان کود طبیعی است موجب می‌شود که از مقدار محدودی کود شیمیایی در این مزارع استفاده شود و شرایط مناسب برای تولید محصول سالم و ارگانیک برنج را مهیا می‌کند.
 
ضیایی خاطرنشان کرد: شالیکاران زحمتکش شهرستان فریدونکنار در سال زراعی امسال از  ۶۰۲۱ هکتار سطح زیر کشت  ۴۴۹۷۷ تن شلتوک در دو مرحله برداشت کردند، که از این مقدار شلتوک، 200 هزار تن برنج تولید شد که ۳۰۴۰۶ تن شلتوک حاصل از کشت اول و ۱۴۵۷۱ تن حاصل از کشت دوم و رتون در شهرستان بوده است./


ارسال دیدگاه