گزارش عملکرد اتاق اصناف چالوس در سال 1394 /برگزاری 14 انتخابات/صدور 705 پروانه کسب
اختصاصي/ رئيس اتاق اصناف چالوس خبر داد

گزارش عملکرد اتاق اصناف چالوس در سال 1394 /برگزاری 14 انتخابات/صدور 705 پروانه کسب

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">رئیس اتاق اصناف چالوس ضمن ارائه گزارش عملکرد اتاق اصناف این شهرستان از برگزاری 14 انتخابات اتحادیه های صنفی و 705 مورد صدور پروانه کسب در سال جاری خبر داد.<br /> </span></p>

حمزه شیخ الاسلامی رئیس اتاق اصناف چالوس، دقایقی قبل در گفت و گو با خبرنگار مازند اصناف ضمن تبریک پیشاپیش سال نو، به جامعه بزرگ اصناف کشور بویژه اصناف و بازاریان مازندران، گزارش عملکرد اتاق اصناف این شهرستان در سال جاری را به شرح ذیل اعلام کرد:

  

1- برگزاری 5 اجلاس ماهیانه با حضور کلیه روسای اتحادیه های تحت پوشش و دعوت از روسای دوایر و ادارات سطح شهرستان چالوس.

2- برگزاری 25 جلسه هفتگی با حضور اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف.

3- برگزاری 14 دوره کلاس آموزش احکام تجارت کسب و کار (فقه بازار) با حضور اساتید منتخب سرفصل دروس مربوطه شامل:

1- قانون و مقررات نظام صنفی    2- مشتری مداری   3) فقه بازار   4- خرید و فروش الکترونیکی5- قوانین و مقررا مالیاتی(مالیات بردرآمد و ارزش افزوده)   6- قانون و مقررات شهرداری  7- قانون و مقررات کار و تامین اجتماعی 8- قانون و مقررات نیروی انتظامی 9- قانون و مقررات بهداشت

4- برگزاری 10 نشست مشترک با حضور روسای اتحادیه های تحت پوشش  به منظور رفع اختلاف پیش آمده میان اتحادیه ها و دیگر مشکلات صنفی مابین آنها.

5- برگزاری انتخابات اتحادیه ها در سال 94 که اسامی اتحادیه های مذکور بدین شرح می باشد:

1- مشاوران املاک و نمایشگاه داران اتومبیل 2- لوله کشی گاز و شوفاژ 3- شیشه بران و تعمیرکاران چراغ 4- الکترونیک و رایانه 5- درودگران 6- تعمیرکاران لوازم برقی و خانگی 7- خیاطان 8- پوشاک 9- تعمیرکاران وسائط نقلیه 10- خرازان 11- کتاب و لوازم التحریر 12- بهداشتی و آرایشی 13- فرآورده های بتونی 14- فروشندگان لوازم خانگی

6- سازماندهی به منظور برگزاری مراسم، اعیاد، جشن های ملی، مذهبی از قبیل:  اعیاد قربان و فطر، ایام  مبارک دهه فجر، ایام سوگواری محرم و صفر، ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، ... با همکاری دیگر نهادهای ذیربط.

ضمناً همه ساله اتاق اصناف چالوس در ایام یوم ا... 22 بهمن ماه و همچنین ایام سوگواری محرم (تاسوعا و عاشورا) نسبت به برپایی ایستگاه صلواتی در سطح شهر اقدام می کند.

7- همکاری با انجمن ها، تشکل ها و نهادهای خیریه:

به منظور ارتقاء حس نوعدوستی در بین  اقشار جامعه به ویژه بازاریان محترم، اتاق اصناف  در راستای فرهنگ سازی و نمایش فرهنگ ایرانی-اسلامی نسبت به کمک رسانی به افراد نیازمند توسط مجاری مجاز اداری از قبیل کمیته امداد امام خمینی(ره) و اداراتی از این دست همت دارد.
8- به منظور آشنایی بهتر و بیشتر اعضای هیات مدیره اتحادیه های تحت پوشش با مجموعه قوانین نظام صنفی به هریک از اتحادیه ها "کتاب قانون نظام صنفی" با آخرین اصلاحات و تغییرات در سه نوبت اهداء شد.

9- با تلاش بی وقفه در جهت تعامل با اتحادیه های صنفی تحت پوشش و همچنین سایر ادارات بالاخص اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان چالوس، اتاق اصناف موفق شد تعداد 705 واحد صنفی که فاقد پروانه کسب و یا واحدهایی که پروانه کسب شان در دست اقدام بوده را صاحب پروانه کند؛ که این امر در شهرستان چالوس از ابتدای تشکیل ساختار تشکل های صنفی بی سابقه بوده است.

10- واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف نیز با نظارت مستمر بر نحوه فعالیت واحدهای صنفی  با وجود گستردگی محدوده جغرافیایی شهرستان چالوس و با تشکیل اکیپ های دو نفره با هرگونه تخلف صنفی به طور جدی برخورد کرده و به شکایات مردمی رسیدگی شد.

11- شیخ الاسلامی همچنین با اشاره به استقرار "اکیپ ویژه بازرسی طرح نوروزی "در سطح شهرستان چالوس بیان داشتند:

بازرسی و نظارت اتاق اصناف چالوس علاوه بر اقدامات معمول بازرسی از واحدهای صنفی در طی سال، در مواقع خاص مانند ایام پایانی و دیگر اوقات پر تردد سال به منظور خدمت رسانی شایسته به مسافران عزیز،  امور مربوط به بازرسی را به صورت ویژه انجام می دهد.

12- وی در خصوص طرح ویژه بازرسی و نظارت اصناف تصریح کرد: اکیپ های ویژه بازرسی و نظارت مستقر در اصلی ترین نقاط سطح شهر، بازرسی از واحدهای صنفی و رسیدگی به گزارشات و شکایات مردمی دریافت شده از طریق سامانه تلفنی  52222079 - 011 را برعهده دارد.

13- رئیس اتاق اصناف چالوس همچنین در خصوص مجموعه اقدامات واحد بازرسی و نظارت در طی سال جاری خاطرنشان کرد:

1- تعداد بازرسی های انجام شده  7611  مورد

2- تعداد پرونده های متخلفین   210 مورد

3- تعداد بند تخلف؛  282  به ارزش ریالی 531 میلیون و 307 هزار ریال


4- تعداد کل شکایات  260  مورد که از این تعداد 260 شکایت مطروحه؛ 220 مورد قابل پیگیری و 40 مورد نیز غیرقابل پیگیری بوده است؛ همچنین از 220 مورد شکایت قابل پیگیری 150 مورد با حضور طرفین شکوائیه حل و فصل و 70 مورد آن نیز به اداره تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه