از قیمت گذاری خدمات آرایشی بانوان توسط یک مرد تا تنش برای انتخاب رئیس!
مازند اصناف از شاهکار اداره صنعت و معدن مياندرود گزارش مي دهد/

از قیمت گذاری خدمات آرایشی بانوان توسط یک مرد تا تنش برای انتخاب رئیس!

<p style='text-align: justify;'><span style='font-family: Tahoma;'>یکی از معضلات و مشکلاتی که در سطح شهرستان میاندرود وجود دارد نبود نرخ های مصوب متناسب با شرایط محیطی و درآمدی مردم برای آرایشگاه های مردانه و زنانه است.</span></p>

به گزارش مازند اصناف و به نقل از بلاغ در شهرستان میاندرود،یکی از معضلات و مشکلاتی که در سطح شهرستان میاندرود وجود دارد نبود نرخ های مصوب و منطقی متناسب با شرایط محیطی و درآمدی مردم برای آرایشگاه های مردانه و زنانه است که همواره بین مردم و آرایشگران در خصوص نرخ خدمات تنش هایی بوجود می آید .

انتخابات صنف آرایشگران و خیاطان شهرستان میاندرود در تاریخ 12 آبان با حضور 10 نامزد در حسینیه عاشقان شهر سورک برگزار شده بود و در نهایت 5 نفر بعنوان اعضای اصلی و دو نفر هم بعنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند .

اما پس از کش و قوس های فراوان و رایزنی های متعدد و کشیده شدن پای بخشداران به این ماجرا انتخاب رئیس این صنف بالاخره حمید گرامی بعنوان رئیس صنف آرایشگران و خیاطان میاندرود انتخاب شد .

نکته قابل توجه اینکه از تاریخ برگزاری انتخابات تا برگزاری انتخابات داخلی 71 روز سپری شد که همین عامل باعث ایجاد تنش های فراوان بین اعضای منتخب شده بود .

بر اساس این گزارش باید گفت که انتخاب رئیس در این صنف مانند سایر انتخابات که لابی گری های فراوانی می شود  از این قاعده مستثنی نبود، که در نهایت برای نشستن بر روی صندلی ریاست  رقابت شدیدی ایجاد شده بود و حتی در روز انتخاب رئیس بحث و جدل بین اعضای داخلی بالا گرفت.

گفتنی است یکی از خانم ها که لابی های گسترده ای برای ریاست انجام داده بود و خود را به نوعی رئیس می پنداشت پس از رای گیری و نتیجه معکوس لابی گری هایش به عامل اصلی تنش بدل شده و کم نمانده بود که به درگیری شدیدتری منجر شود .

یک آرایشگر سورکی در گفتگو با ما از نبود برنامه ریزی و کار کارشناسی در خصوص نوع صنوف انتقاد کرد و گفت : مشکل اصلی اینجاست که در حال حاضر که یک مرد رئیس است چطور می تواند در خصوص آرایشگران زن در سطح شهرستان نظارت کند .

وی اضافه کرد : به لحاظ اخلاقی هم این مسئله جای اشکال است که یک مرد بخواهد از این آرایشگاه های زنانه بازدید کند و یا اینکه بخواهد در خصوص نرخ نوع خدمات آرایشی زنان و عروس و... قیمت گذاری کند که جای بسی تامل دارد .

این آرایشگر باسابقه میاندرودی علت این اتفاق را به حد نصاب نرسیدن افراد دارای پروانه اشتغال در صنف مردان دانست  و تاکید کرد : اگر مردان به حد نصاب نرسیدند دلیل نمی شود که اختلاط بوجود بیاید و مسئولان می توانستند صنف آرایشگران زن را با صنف خرازی و... به حد نصاب برساند و تا ما شاهد این گونه مسائل نباشیم.

یک آرایشگر دارابکلایی در خصوص نحوه برگزاری این انتخابات انتقاد کرد و گفت : آقایان مسئول می گویند به حد نصاب نرسید و ناچارا صنوف را با هم مختلط کردیم و شاید دلیل این به حد نصاب نرسیدن عدم اطلاع رسانی بوده است .

وی تاکید کرد : ما حتی تا روز رای گیری که در آبان ماه برگزار شد از این انتخابات اطلاع نداشتیم و از طریق یکی از دوستان مطلع شدیم در اینصورت چگونه می توانستیم خود را به این رای گیری برسانیم و یا بعنوان نامزد خود را مطرح کنیم .

اما آنچه که از شواهد و قرائن پیداست این دیوار از ابتدا کج نهاده شده است و بعید به نظر می رسد که این صنف بخواهد در طول مدت مسئولیت به سر منزل مقصود برسد و انتظار می رود با ورود مسئولان مرتبط حواشی پیش آمده با مدیریت بهتر رفع شود .


ارسال دیدگاه