اماکنی که به مسافران خدمات می‌دهند باید نرخ داشته باشند/کمیته نظارت و تنظیم بازار مهم‌ترین کمیته است
دبير ستاد خدمات سفر مياندورود:

اماکنی که به مسافران خدمات می‌دهند باید نرخ داشته باشند/کمیته نظارت و تنظیم بازار مهم‌ترین کمیته است

<p><span style="font-size: larger;">دبیر ستاد خدمات سفر میاندورود گفت: واحدها و اماکنی که به مسافران خدمات می&zwnj;دهند باید نرخ داشته باشند و فاکتور ارائه دهند.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ رضا مهدیان در گفت‌وگو با میانخبر، با اشاره به آغاز ستاد خدمات سفر نوروز 95 میاندورود همزمان با سراسر کشور در 27 اسفند اظهار کرد: ریاست ستاد با فرماندار و دبیر آن اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

وی افزود: این ستاد دارای کمیته 12 گانه است که با توجه به حیطه کاری دستگاه‌ها، تقسیم مسئولیت شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میاندورود با بیان اینکه گردشگری یک امر فرابخشی است، خاطرنشان کرد: ستاد خدمات سفر در طول سال فعال است و تنها در مواقعی از سال مانند نوروز و تابستان فعالیتش بیشتر است.

مهدیان میاندورود را با توجه به قرار گرفتن در مسیر حرم امام رضا(ع) یکی از شهرستان‌های مهم استان دانست و گفت: شهرداری، محیط زیست و منابع طبیعی باید در زیباسازی محیط شهری جهت جذب مسافر اهتمام داشته باشند.

وی بیان کرد: مکان‌های اقامتی و خانه مسافر، ویلاهای استیجاری و خصوصی برای فعالیت باید از اداره میراث فرهنگی مجوز دریافت کنند و مکان‌های دارای مجوز در این ایام آماده باش هستند.

این مسئول کمیته نظارت و تنظیم بازار را یکی از مهمترین کمیته‌ها بیان کرد و افزود: اعضای این کمیته میراث فرهنگی، صنعت معدن تجارت، تعزیرات حکومتی، بهداشت و نماینده فرماندار که بر کلیه اصناف نظارت می‌کنند تا گران فروشی صورت نگیرد و بهداشت رعایت شود.

مهدیان ادامه داد: اماکن و بقاع متبرکه که زیر نظر اوقاف هستند در ایام نوروز آماده میزبانی از مسافران هستند.

وی با بیان اینکه واحدها و اماکنی که به مسافران خدمات می‌دهند باید نرخ داشته باشند و فاکتور ارائه دهند، تصریح کرد: رستوران‌های بین راهی نرخ‌ها را از ما می‌گیرند.

دبیر ستاد خدمات سفر شهرستان میاندورود از توزیع بسته‌های فرهنگی و بروشور در کمپ حلال احمر خبر داد و گفت: برپایی نمایشگاه نوروزی، نمایشگاه کتاب، آماده سازی مساجد، حسینیه‌ها از جمله برنامه‌های فرهنگی در این ایام است.

مهدیان با اشاره به اینکه در ایام نوروز واحدهای خبازی، خدمات فنی و آمبولانس همگی باید آماده باش کامل باشند، بیان کرد: 4 مدرسه در میاندورود برای اسکان مسافران در حالت آماده باش قرار دارند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد میاندورود در پایان خاطرنشان کرد: ممانعت از فعالیت تاسیسات گردشگری غیرمجاز و ویلاهای استیجاری برعهده کمیته امنیتی و انتظامی و بخشداری‌ها است.ست افزایش قیمت کرایه های بین شهری نیز به زمان دیگری موکول شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه