به گزارش مازند اصناف؛ بنا بر اعلام معاونت بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران در طی این دوره ۱۱ هزار و ۲۴۲ فقره شکایت توسط واحدهای بازرسی اصناف دریافت شده که ۵۹ درصد در بخش کالا و ۴۱ درصد در بخش خدمات را نشان می دهد که از مجموع شکایات دریافتی۲۲ درصد بصورت حضوری ، ۵۹ درصد تلفنی و ۱۹ درصد بصورت کتبی دریافت و مورد رسیدگی واقع شده است .
پس از بررسی های معموله و ارزیابی کارشناسان تعداد ۱۰ هزار و ۸۴۶ فقره شکایت قابل پیگیری تشخیص داده شده که جهت رسیدگی و برخورد قانونی به ادارات و مراجع ذیربط ارسال گردیده است و از کل شکایات قابل پیگیری ۱۸ درصد منجر به رضایت شاکی، ۳۱ درصد متخلف، ۳۶ درصد غیر متخلف، ۱۵ درصد در دست بررسی می باشد .
گزارشهای رسیده در مورد برخی اقلام از سراسر کشور حاکی از آن است که در بهمن ماه در بخش کالا ماکارونی ، گوشت مرغ ، میوه و مرکبات و صیفی جات بطور میانگین از ۵ الی ۱۵ درصد افزایش داشته است؛ بیشترین تخلفات بوقوع پیوسته در بخش کالا، مربوط به میوه و مرکبات ، نان ،تخم مرغ ، گوشت مرغ در بخش خدمات، مربوط به مشاورین املاک و آرایشگران و بیشترین عناوین تخلف مربوط به عدم درج قیمت، گرانفروشی و عدم صدور صورتحساب می باشد .
اصناف ایران
ارسال دیدگاه