دولت برای خروج از رکود و اشتغال جوانان کاری نکرد!/ اثرات منفی برجام به زودی در اقتصاد ایران نمایان می‌شود

دولت برای خروج از رکود و اشتغال جوانان کاری نکرد!/ اثرات منفی برجام به زودی در اقتصاد ایران نمایان می‌شود

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">آرمن گفت: دولت به موضوع رکود توجه چندانی نداشته و برای خروج کشور از رکود موجود و ایجاد اشتغال کاری نکرده است.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ سید عزیز آرمن رئیس دانشکده اقتصاد شهید چمران، با اشاره به عملکرد مثبت دولت در خصوص کنترل تورم در ۹۰۰ روز گذشته گفت: متاسفانه دولت در کنار کنترل تورم، به موضوع رکود توجه چندانی نداشته و برای خروج کشور از رکود موجود و ایجاد اشتغال اقدام چندانی نکرده است.

وی اولویت اقتصاد ایران در شرایط پسابرجام را توجه به تولید ملی دانسته و اظهار داشت: طبیعتا توجه به تولید ملی باعث ایجاد اشتغال جدید و بازگشایی بنگاه های اقتصادی تعطیل شده خواهد شد.

این استاد دانشگاه درباره لزوم توجه دولت به اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: اگر تولید با توجه به مقتضیات اقتصاد مقاومتی صورت بگیرد علاوه بر ایجاد اشتغال موجب رشد اقتصادی پایدار نیز خواهد شد.


رضا مقدس رئیس سابق دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه درباره مهمترین اقدام مثبت دولت در ۹۰۰ روز گذشته به تراز گفت: با روی کار آمدن دولت یازدهم جو و فضای مثبتی از لحاظ روانی در جامعه ایجاد شد که ایجاد چنین شرایطی، فضا را برای انجام اقدامات اصولی دولت فراهم کرد.

وی با اشاره به شرایط پساتحریم خاطرنشان کرد: اگر دولت تا چند ماه آینده نتواند به صورت عملی و اجرایی از فضای موجود استفاده کند این جو روانی مثبت از بین رفته و به فضای منفی تبدیل خواهد شد.

مقدس در ادامه با اشاره به شرایط دولت در دوران تحریم تصریح کرد: دولت در برنامه ریزی ها بلند مدت و توسعه ای در ۲.۵ سال گذشته عملکرد مناسبی نداشته است، که امیدوارم در شرایط پسابرجام دولت اهمیت بیشتری برای برنامه های بلند مدت در نظر بگیرد.

وی درباره رابطه تحریم ها و عدم برنامه ریزی های بلند مدت در دولت یازدهم افزود: به هرحال شرایط اقتصادی کشور در سال های اخیر شرایطی متلاطمی بوده که دولت باید سناریوهای متفاوتی را برای این شرایط تدوین می کرد.

عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد علامه درباره اولویت های اقتصادی کشور در دوران پسابرجام گفت: تمرکز دولت چه به لحاظ کیفی و چه به لحاظ  کمی باید بر ارتقاء تولید قرار بگیرد که خود این موضوع مستلزم توجه بیشتر دولت به نیروی انسانی است.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم توجه دولت به فناوری های جدید خاطرنشان کرد: توجه به تکنولوژی ها و فناوری های جدید باعث افزایش کیفی تولیدات شده که این مسئله کمک شایانی به ارتقاء تولید ملی و افزایش اشتغال خواهد کرد.

 

 

تراز


ارسال دیدگاه