دولت روحانی هیچ گونه مدیریتی در اقتصاد کشور نداشته است

دولت روحانی هیچ گونه مدیریتی در اقتصاد کشور نداشته است

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">شیخی با بیان اینکه دولت طی دو سال گذشته هیچ گونه مدیریتی در اقتصاد کشور نداشته است، گفت: تصمیمات دولت تصادفی و سردرگم بوده و برنامه ششم نیز در قالب 31 ماده کلی و بدون جزئیات به مجلس ارئه شده است.&nbsp; <br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ عبدالحمید شیخی، اقتصاددان گفت: دولت باید برای شفاف سازی و پاسخگویی برای سنجش عملکرد خود سیاست های کلی و راهبردی خود را در قالب برنامه ششم توسعه ارائه دهد.

این کارشناس اقتصادی به دو نظریه درباره برنامه ششم اشاره کرد و گفت: نظریه ی اول اعتقاد دارد برنامه ی توسعه ای تفصیلی از قابلیت کمتری برای اجرا برخوردار است و آن را مصداق سنگ بزرگ نشانه نزدن است می دانند.

شیخی ادامه داد: در این نظر عدم تعادل در اقتصاد کشور مطرح شده که معتقد است این عدم تعادل مانع از ارائه برنامه ی جامع و تفصیلی است.

وی با تشریح نظریه ی دوم و دفاع از آن گفت: در نظریه ی دوم اعتقاد بر این است که با وجود عدم تعادل در اقتصاد باید متر و معیاری برای ارزیابی عملکرد دولت وجود داشته باشد، بنابراین دولت باید برنامه جامع و تفصیلی خود را به طور شفاف در قالب برنامه ششم ارئه دهد.

این استاد دانشگاه افزود: رجحان با ارائه یک برنامه ی جامع است که مبتنی بر اهداف کلی اقتصاد مانند اشتغال و رشد اقتصادی باشد.

وی تاکید کرد: اصول برنامه ریزی حکم می کند که سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، راهبردهای توسعه کشاورزی و... را تعریف و تعیین تکلیف کند.

شیخی سیاست های سرمایه گذاری خارجی دولت را مورد نقد قرار داد و اظهار داشت: دولت فکر می کند که با تجاری سازی کشور توسط کشورهای غربی و اتصال تجاری با آن ها می تواند بحران را برطرف کند در حالی که تشخیص دولت در سیاست های اقتصادی اشتباه است.

وی گفت: در سیاست های اقتصادی نباید ملاک تشخیص دولت باشد بلکه برنامه و اولویت های برنامه که توسط عقلای مجلس مورد بررسی قرار می گیرد باید مبنا قرار گیرد.

 

 

تراز


ارسال دیدگاه