برگزاری نشست احداث شهرک صنفی، مرکز همایش و نمایشگاه بین المللی مازندران در ساری+تصاویر
اختصاصي/ به ميزباني فرمانداري ساري انجام گرفت؛

برگزاری نشست احداث شهرک صنفی، مرکز همایش و نمایشگاه بین المللی مازندران در ساری+تصاویر

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">پیرو دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور مبنی بر احداث نمایشگاه بین المللی مازندران در مرکز استان، جلسه ای در فرمانداری ساری برگزار شد.<br /> </span></p>

به گزارش خبرنگار مازند اصناف؛ بعدازظهر امروز، نشست بحث و تبادل نظر در خصوص عملیاتی شدن احداث مرکز همایش ها و نمایشگاه های بین المللی مازندران در ساری به میزبانی فرمانداری مرکز استان برگزار شد.

بر اساس این گزارش، این نشست که با همت احمد حسین زادگان فرماندار ساری و با حضور سید مصطفی موسوی رئیس شرکت شهرک های صنعتی مازندران، ابراهیم یعقوبی معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، لیلا واثقی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری مازندران،عباسعلی وفایی نژاد رئیس اسبق سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک های صنعتی مازندران و اسماعیل هادی نژاد رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ساری برگزار شد، در راستای تحقق ساخت نمایشگاه بین المللی مازندران در ساری علیرغم برگزاری سه بار مراسم افتتاح و کلنگ زنی در این شهرستان تشکیل شد.

این گزارش حاکی است در این نشست هر یک از حاضران نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادهای خود را جهت احداث و ضرورت مرکز همایش ها و نمایشگاه بین المللی مازندران در ساری و همچنین ساخت شهرک صنفی در مرکز استان بیان کردند.

گفتنی است بنظر می رسد با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور، جدیت فرماندار ساری و همت کارگروه استانی این موضوع، مردم ساری به آرزو و تحقق دیرینه خود یعنی احداث نمایشگاه بین المللی مازندران در ساری در آینده ای نه چندان دور خواهند رسید.


احمد حسین زادگان در ایتدای این جلسه با ابراز نگرانی در خصوص  وضعیت حال حاضر شهرک های صنعتی در استان و بویژه مرکز استان، گفت: ما اگر بدنبال پیشرفت در بخش اقتصادی هستیم، مهمترین بخش، عرصه صنعت است که گام های بلندی در این راستا باید برداشته شود.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی اکثر واحدهای تولیدی، نقدینگی است؛ افزود: اگر بتوانیم از طریق رایزنی با بانکها، این واحدها را حمایت کنیم؛ بسیاری از آنها فعال خواهند شد.

فرماندار ساری با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری و دولت بر اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: بی شک اقتصاد مقاومتی بدون توجه به صنعت، تولید و سرمایه گذار معنا و تحقق پیدا نمی کند.

حسین زادگان با تاکید بر ضرورت ساخت نمایشگاه بین المللی مازندران در ساری خاطرنشان کرد: این موضوع هم در سفر ریاست جمهوری به استان و هم در دستور وزیر صنعت به ان اشاره شده است که با وجود حمایت مالی بخش خصوصی، مشخص بودن زمین و یزرساخت های ابتدایی، باید حمایت گسترده ای جهت تحقق آن صورت گیرد.

لیلا واثقی نیز با اعلام حمایت از اجرای این طرح در استان، اظهار کرد: در سال گذشته اولین کنفرانس گردشگری عضو اکو در مازندران برگزار شد که مهمترین مشکل ما، در مراسم میزبانی، عدم یک فضا و مکان مناسب جهت برگزاری این همایش بود.

وی با اشاره به اینکه در این همایش ها، نمایشگاه و محل همایش  در یک مکان برگزار می شود؛ متذکر شد: متاسفانه این پتانسیل در استان وجود ندارد و امیداویم با تحقق این موضوع در مرکز استان، شاهد رفع این موضوع باشیم.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری مازندران یاداور شد: باید بپذیریم که علیرغم تلاش جهت حضور هیات خارجی سرمایه گذار در استان، ما یک مرکز خرید یا یک مرکز نمایش توانمندیهای بومی در مازندران نداریم.

 

ابراهیم یعقوبی نیز با بیان اینکه تصمیم گیری در خصوص احداث و ساخت نمایشگاه بین المللی مازندران در ساری در کارگروه استانی کمیته تخصصی صادرات انجام می گیرد؛ گفت: مصوبه سال 85 شهرک های صنفی، فرآیند و حیطه وزارت بازرگانی را در خصوص شهرک های صنفی تعریف نکرد و تنها در حد پیگیری عنوان شده است.

وی با بیان اینکه ساخت شهرک صنفی در نزدیک به 7 شهر استان در حال انجام است؛ افزود: الویت صنفی در ساخت این شهرک ها، میزان آلایندگی و مزاحمت های صنفی واحدهای کسبی در هر شهرستان توسط کارگروه آن شهرستان مشخص می کند؛ به طور مثال در قائمشهر نمایشگاه داران اتومبیل، در بابلسر مبلمان، در ساری ماهی فروشان، میدان میوه و تره بار و نمایشگاه اتومبیل داران و در سایر شهر ها هم به همین منوال.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه اتحادیه های صنفی توان مالی لازم جهت خرید زمین و احداث شهرک های صنفی را ندارند؛ اذعان کرد: لازم است ارگان های ذیربط با اختیارات و امتیازات قانونی، حمایت های لازم را در این راستا اعمال دارند.

سید مصطفی موسوی نیز با ابراز امیدواری از ساخت نمایشگاه بین المللی مازندران در مرکز استان، عنوان کرد: سرمایه گذار خصوصی و مجری ساخت و احداث این نمایشگاه، به لحاظ مشروعیت، تجربه و توان مالی مورد تایید است و توان لازم را جهت اجرا و اتمام این پروزه داراست.

وی در خصوص شهرک های صنفی اذعان کرد: این موضوع با محوریت خروج واحدهای آلاینده و مزاحم مطرح شده و طبق قانون می بایست با تشکیل کارگروهی متشکل از اصناف، فرمانداری، سازمان صنعت و شهرک های صنعتی الویت های صنفی را مشخص و در همان راستا گام های بعدی را برداریم.


رئیس شرکت شهرک های صنعتی مازندران با بیان اینکه متصدی اصلی شهرک های صنفی، شرکت شهرک های صنعتی استان است؛ تصریح کرد: شرکت شهرک صنعتی یا با ساخت شهرک صنفی و یا با صدور مجوز ساخت شهرک صنفی به بخش خصوصی، می تواند به این مسئله ورود پیدا کند.

موسوی در پایان سخنانش تاکید کرد: نگرانی حال حاضر ما، عدم وجود مصوبه قانونی در خصوص الزام واحدهای صنفی، به تعطیلی واحدهای کسبی خود و انتقال به شهرک های صنفی است.


گفتنی است در پایان این جلسه مقرر شد تا در جلسه آتی با دعوت از سرمایه گذار و مجری ساخت نمایشگاه بین المللی در مازندران،  راهکارهای لازم جهت رفع موانع موجود ارائه و تصمیم گیری شود.

شایان ذکر است در خصوص پیگیری احداث شهرک های صنفی در ساری نیز مقرر شد تا با تشکیل کمیته تخصصی در شهرستان متشکل از اتاق اصناف، فرمانداری، سازمان صنعت و شرکت شهرک های صنعتی، تصمیمات لازم اتخاذ شود.








 









 

انتهای پیام/




ارسال دیدگاه