حضور 7 نماینده مازندرانی در دهمین المپیاد کشوری فرش دستباف+جزئیات و زمان برگزاری
اختصاصي/ مسئول امور فرش دستباف مازندران مطرح کرد

حضور 7 نماینده مازندرانی در دهمین المپیاد کشوری فرش دستباف+جزئیات و زمان برگزاری

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">مسئول امور فرش دستباف مازندران از حضور 7 نماینده مازندرانی در دهمین المپیاد کشوری فرش دستباف در خراسان رضوی خبر داد.<br /> </span></p>

غلامرضا آقاگل زاده دقایقی قبل در گفت و گو با خبرنگار مازند اصناف از حضور 7 نماینده مازندرانی در دهمین المپیاد کشوری فرش دستباف در خراسان رضوی خبر داد.

وی افزود: المپیاد دانش آموزی و دانشجویی فرش دستبافت کشور از 11 تا 15 اسفند سال جاری در خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

مسئول امور فرش دستباف مازندران خاطرنشان کرد: طی مکاتبات انجام گرفته با آموزش و پرورش و دانشگاه های علمی کاربردی، نمایندگان اصلی و جانشین استان، به مرکز ملی فرش معرفی و اعلام شد.

آقاگل زاده تصریح کرد: این مسابقات در سه رشته طرح و رنگ، بافت، رنگرزي در سطح دانش آموزي و در چهار رشته طرح و رنگ، بافت، رنگرزي و مرمت در سطح دانشجويي برگزار مي شود.

مسئول امور فرش دستباف مازندران  در پایان در خصوص مشکلات بیمه بافندگان فرش در استان به خبرنگار ما گفت: در گذشته سازمان تامین اجتماعی خود اقدام به بررسی و حذف بیمه بافندگان فرش دستباف در استان می کرد که این امر با اعتراض و گلایه بافندگان فرش مواجه می شد؛ اما طی مذاکرات انجام گرفته مقرر شد تا پس از این، این تصمیم پس از محرز شدن عدم فعالیت بافنده، طی بازدید مشترک سازمان تامین اجتماعی، سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران و اتحادیه فرش اخذ شود.

گفتنی است مازندران با دارا بودن 45 هزار بافنده فرش دستباف، در زمره 10 استان برتر کشور قرار دارد.

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه