آغاز به کار نخستین جشنواره ملی گل ارکیده در نوشهر

آغاز به کار نخستین جشنواره ملی گل ارکیده در نوشهر

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">نخستین جشنواره ملی گل ارکیده در نوشهر با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و مسئولین استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات اداره&zwnj;کل بندر نوشهر برگزار شد.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ استاندار مازندران در آئین نخستین جشنواره ملی گل ارکیده در نوشهر اظهار کرد: استان مازندران به لحاظ شرایط محیطی و همسایگی با کشورهای حوزه دریای خزر که مهم‌ترین آن روسیه است در شرایط سرمایه‌گذاری خوبی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه 20 درصد گل و گیاه کشور در مازندران صورت می‌گیرد، ادامه داد: تولید انواع گل و گیاه، به ویژه گل ارکیده در این منطقه شرایط ویژه‌ای دارد و می‌توان از طریق صادرات به کشورهای حاشیه دریای خزر به‌ویژه روسیه ارزآوری مناسبی را برای کشور ایجاد کرد.

ربیع فلاح جلودار با بیان اینکه هزینه‌های تمام‌شده تولید را باید کاهش دهیم تا از دنیای رقابت عقب نمانیم، تصریح کرد: با کاهش هزینه‌ها‌ی تمام‌شده محصولات کشاورزی می‌توان با کشاورهایی که زیرساخت‌های مناسب در این زمینه دارند رقابت کرد.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم تسهیلات خوبی را برای تولید و صادرات در بخش کشاورزی و شیلات برای روسیه در نظر گرفته است، افزود: پرواز هوایی آستراخان به تهران به زودی راه‌اندازی می‌شود.

استاندار مازندران در پایان بر اهمیت بیمه کشاوری تاکید کرد و از فعالین عرصه گل و گیاه خواست این مسئله را جدی بگیرند تا در مواقع آسیب‌های احتمالی ناشی از حوادث طبیعی بتوانند هزینه‌ها را جبران کنند.

 



دبیر جشنواره ملی گل ارکیده نیز با بیان اینکه جشنواره ملی ارکیده فصل نوینی را در حوزه پرورش گل و گیاه در مازندران گشوده است، گفت: پس از پایان این جشنواره مطمئناً اثرات مثبت و پایدار آن برای مردم علاقمند به گل و گیاه در شهرها و روستاها در حوزه تولید اشتغال مشخص خواهد شد.

وی با اشاره به موقعیت استراتژیک شهرستان نوشهر به واسطه وجود بندر به عنوان راهی برای صادرات این گل، خاطر نشان کرد: می‌توان با وجود بندر نوشهر زمینه صادرات گل ارکیده را به کشورهای منطقه فراهم آورد.

غلام‌رضا گلزاری از ضمن قدردانی از مسئولان استانی و شهرستانی برای برگزاری بهتر این جشنواره، از برگزاری کارگاه آموزشی تولید و پرورش گل ارکیده در نمایشگاه خبر داد و بیان کرد: تولیدکنندگان برزرگ گل ارکیده کشور در این جشنواره حضور دارند.

در این مراسم از تمبر اولین جشنواره ملی گل ارکیده رونمایی شد، همچنین نمایشگاهی نیز به مدت سه روز در محوطه باغ اکولوژی نوشهر برای بازدید عموم دایر است.

 

مرجع: نوشهرانلاین


ارسال دیدگاه