زیرساخت‌های گمرکی مازندران مشکل دارد
رئيس اتاق بازرگاني مازندران:

زیرساخت‌های گمرکی مازندران مشکل دارد

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی مازندران با اشاره به قابلیت&zwnj;های مازندران در زمینه کشاورزی، لبنی، معدنی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با برقراری ارتباط با کشورهای آسیای میانه فضای جدیدی برای توسعه مازندران در پیش است.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ عبدالله مهاجر امشب در دیدار مسئولان گمرک جمهوری اسلامی ایران با فعالان اقتصادی مازندران با اشاره به اینکه در پساتحریم باید تلاش کنیم که زمینه توسعه مبادلات تجاری بین کشورها حل و فصل شود تا زودتر به نتایج دلخواه برسیم، اظهار کرد: حمایت از بخش خصوصی باید مورد توجه دولت قرار گیرد و این اراده در دولت وجود دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه ممکن است رفع مشکلات اقتصادی کشور در پساتحریم به سرعت انجام نشود ولی باید راه‌های رفع مشکل سریع‌تر طی شود، افزود: در توسعه اقتصادی نیاز به همراهی همه‌جانبه و نگاه بلندنظرانه نیاز داریم.

مهاجر با اشاره به قابلیت‌های مازندران در زمینه تولید محصولات کشاورزی، لبنی، معدنی و نیز صنایع دستی و همچنین گردشگری تصریح کرد: با برقراری ارتباط با کشورهای آسیای میانه فضای جدیدی برای توسعه مازندران در پیش است.

وی با بیان اینکه موانع زیادی برای رفع مشکلات در پیش داریم ولی خواستن توانستن است و این موضوعات باید به صورت برنامه‌ریزی شده حل و فصل شود با اشاره به رویکرد دولت روسیه در قبال محصولات ایران به ویژه مازندران، گفت: صادرات تولیدات مازندران به روسیه باید جدی گرفته شود.

مهاجر با اشاره به اینکه چهار بندر استان مازندران جایگاه مناسبی در کمک به صادرات کالاهای این استان دارند، اضافه کرد: در زیر ساخت‌های گمرک استان مشکلاتی وجود دارد که به عنوان نمونه شهرستان سهم بزرگی در صادرات محصولات تولیدی استان دارند ولی همین شهرستان از زیرساخت‌های مناسب گمرکی برخودار نیست.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی مازندران در پایان با بیان اینکه ساختمان گمرک این شهرستان استیجاری و کارمندان این واحد هم به صورت نیمه‌وقت مشغول کار هستند، گفت: برای توسعه صادرات باید دغدغه‌های فعالان اقتصادی این بخش حل و فصل شود.

 

فارس مازندران


ارسال دیدگاه