قیمت بستنی در هفته های آینده ۱۰ تا ۱۵ درصد گران می‌شود/ گرانی بیش از حد بستنی به ضرر خودمان است

قیمت بستنی در هفته های آینده ۱۰ تا ۱۵ درصد گران می‌شود/ گرانی بیش از حد بستنی به ضرر خودمان است

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">آزموده در ادامه درباره تاثیر قیمت لبنیات در تولید برخی از بستنی ها اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت خامه، شیر و شکر که جزء مواد تشکیل دهنده اکثر بستنی ها هستند، در سال آینده نیز افزایش قیمت های ما در محدوده همان 10 تا 15 درصد سال های گذشته خواهد بود.&nbsp;&nbsp; </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ اسکندر آزموده رئیس اتحادیه صنف بستنی و آبمیوه درباره نحوه و میزان افزایش قیمت بستنی و آبمیوه به خبرنگار تراز گفت: طبق عرف معمول در اتحادیه، قیمت های مربوط به این صنف قبل از آغاز سال جدید و در شب های نزدیک عید نوروز افزایش یافته و این قیمت ها در سال بعد افزایشی نخواهند داشت . وی درباره میزان این افزایش افزود: عموما این افزایش رقمی حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد قیمت های فعلی است که در هفته های آینده به واحدهای صنفی ابلاغ شده و دیگر تا اسفند ماه سال ۹۵ تغییر قیمتی نخواهیم داشت.


آزموده در ادامه درباره تاثیر قیمت لبنیات در تولید برخی از بستنی ها اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت خامه، شیر و شکر که جزء مواد تشکیل دهنده اکثر بستنی ها هستند، در سال آینده نیز افزایش قیمت های ما در محدوده همان ۱۰ تا ۱۵ درصد سال های گذشته خواهد بود. وی با بیان اینکه ماهانه بیش از ۲.۵ میلیون کیلوگرم بستنی تولید می‌شود خاطرنشان کرد: قطعا افزایش بیش از حد قیمت این محصولات با توجه به غیرضروری و تفننی بودن مصرف بستنی و آبمیوه باعث کاهش در تولید و خرید مردم خواهد شد که این ماجرا نه به نفع مردم و نه به نفع واحدهای صنفی است.


رئیس اتحادیه صنف بستنی و آبمیوه با اشاره به رکود موجود در کشور و کاهش خرید قدرت مردم تصریح کرد: امروز وقتی با برخی از نانوایان در سطح شهر صحبت می کنیم از کاهش فروش نان به واسطه افزایش رکود و کاهش قدرت خرید مردم صحبت می کنند. بستنی و آبمیوه که جای خود دارد. آزموده با تاکید بر نقش رکود در کاهش میزان خرید مردم درباره سایر خوراکی های قابل فروش به جز بستنی و آبمیوه در این واحدها به تراز گفت: در فصل سرما که شاید بستنی مشتری چندانی نداشته باشد واحدهای صنفی ما مجاز به فروش نوشیدنی های گرم مانند: چای، قهوه، کافه گلاسه و مواردی از این قبیل هستند.


وی درباره صادرات بستنی ایرانی به خارج از کشور اظهار داشت: هیچ صادراتی از طریق اتحادیه ما صورت نمی گیرد اما کارخانه های بستنی سازی ما خودشان به صورت مستقل صادرات دارند که از میزان و نحوه صادرات آن ها اطلاعی ندارم. رئیس اتحادیه صنف بستنی و آبمیوه در خاتمه درباره قیمت های فعلی انواع بستنی افزود: در حال حاضر قیمت بستنی سوپر ویژه مغزدار کیلویی ۱۴ هزار تومان، بستنی سنتی خامه‌دار بی مغز ۱۲ هزار تومان و بستنی سنتی ممتاز بدون خامه و تهیه شده با شیر پرچرب ۱۱ هزار تومان است که طبق روال سال های گذشته در هفته های آینده ۱۰ الی ۱۵ درصد افزایش قیمت خواهند داشت.

 

 

 


ارسال دیدگاه