معروف اصناف رفع مشکلات و کاهش بیکاری است

معروف اصناف رفع مشکلات و کاهش بیکاری است

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">رئیس اتاق اصناف ایران با تاکید به اینکه در سه هفته آینده به اجرای معروف نیاز داریم ، گفت: برای روز ۲۲ بهمن حضور در مراسم یوم ا&hellip; تاکید اصناف به تبعیت از مقام معظم رهبری است. نکته بعدی هم انتخابات است؛ نظر اصناف حضور حداکثری مردم است؛ اصناف یک گوش دارد که آن هم فقط فرمان مقام معظم رهبری را می شنود.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ علی فاضلی در جلسه ستاد احیای امر به معروف ونهی از منکر که با حضور رییس و نمایندگان سازمان های عضو این ستاد و هیات رئیسه اتاق اصناف تهران برگزار شد، با تبریک ایام الله دهه فجر بر حضور حداکثری اصناف و مردم در راهپیمایی روز ۲۲بهمن و انتخابات اسفند ماه تاکید کرد.


وی ادامه داد: دغدغه ها کاملا درست است . در بحث اقتصادی نسبت به سایر بخش ها عقب تر هستیم. در مسایل اقتصادی نفع فردی را بر منافع ملی مقدم می داریم و این عیب است.


فاضلی تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید وفاق در حرف را بین بخش اقتصادی دولت و خصوصی شاهدیم.


فاضلی گفت: آمارهای بیکاری از ۵/۷ میلیون و غیر رسمی۱۱میلیون نفر بیکار حکایت دارد که بسیار نگران کننده است. معروف اصناف رفع مشکلات و کاهش بیکاری است.


وی تصریح کرد: اصناف باید با نیروهای کارآمدتر گام های جدی برای حضور در برنامه های امر به معروف و نهی از منکر بر دارد.
حجت الااسلام والمسلمین زرگر رییس ستاد احیا نیز ضمن تبریک ایام الله دهه فجر گفت: در طول تاریخ هر کجا که مردم را دخالت دادیم، پیروز شدیم.


وی با بیان اینکه آمدن مردم در صحنه انقلاب خیلی از مشکلات را حل کرده است، افزود: اصناف از مردم و رئیس اصناف هم آقای فاضلی است. اگر می خواهیم کارهابه نتیجه برسد، باید به سمت اصناف بیاییم.


زرگر تصریح کرد: اصناف در دوران انقلاب و بعد از آن تاکنون پشتوانه انقلاب و امام اصناف بودند. اصناف نقطه اتکا انقلاب بودند؛ الان هم باید به زمان انقلاب برگشت و چگونگی برگشت به اصناف باید بررسی شود. نکته مهم حضور مردم در صحنه است که این مهم را باید اصناف طراحی و بازسازی کند.


احمد روز بهانی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تهران هم در این جلسه از تمام واحد های صنفی خواست تا با این ستاد و اتاق اصناف همکاری داشته باشند.


وی افزود: تمام واحدهای صنفی ملزم به نصب طرحی هستند که اتاق اصناف تهران به اتحادیه های صنفی داده است.


روزبهانی با اشاره به ضرورت رعایت منکرات در نمایشگاه بهاره تصریح کرد: در صورت امکان نسبت به حضور افراد فروشنده غربالگری انجام شود.


در پایان این جلسه علی فاضلی رییس اتاق اصناف ایران تاکید کرد: برخورد با دستفروشان به همین آسانی که به حرف گفته می شود اصلا نیست. در کشور فرانسه شهردار پیاده رو را ۶ متر در نظر گرفته است و ۵/۲ متر آن را به نفع مردم و شهر اجاره داده است. دستفروشان در ایران بدون اینکه حقوق دولت و مردم را بپردازند، در سطح شهر جولان می دهند.


وی تصریح کرد: در کشورهای دیگر به ازای هر ۶۵ خانوار یک بنگاه اقتصادی دارد اما در ایران به ازای هر ۷ خانوار یک بنگاه داریم و تازه با این شرایط باز هم می گویند کم است.


رییس اتاق اصناف ایران در خصوص نمایشگاه بهاره هم گفت: برگزاری نمایشگاه از سر اجبار است.


وی تصریح کرد: زمانی بود که برای توزیع کالای سبد خانوار نمایشگاه نیاز بود اما اکنون دیگر نیازی نیست. در کل کشور تنها ۵/۴ درصد مردم از نمایشگاه ها خرید می کنند. با این شرایط که با انباشت تولید مواجه هستیم نیازی به نمایشگاه نیست.


رئیس اتاق اصناف ایران گفت: نکات مربوط به امر به معروف و نهی از منکر از سوی اتاق اصناف تهران و ایران در نمایشگاه ها جایی که در سطح شهر رعایت نمی شود با نظارت کامل اصناف به طور دقیق رعایت می شود.

 

 

اصناف ایران


ارسال دیدگاه