اسامی رانندگان متخلف را به زودی منتشر می کنیم/ به راحتی میتوانیم ۲۰۰ هزار شغل ایجاد کنیم، اما دولت حمایت نمی‌کند

اسامی رانندگان متخلف را به زودی منتشر می کنیم/ به راحتی میتوانیم ۲۰۰ هزار شغل ایجاد کنیم، اما دولت حمایت نمی‌کند

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">قاسم قربانی خواه گفت: مسافران در صورت داشتن هرگونه اعتراض و شکایت می توانند با اتحادیه یا بازرسی آن تماس بگیرند. قطعا با رانندگان متخلف برخورد خواهد شد.&nbsp;&nbsp; </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ قاسم قربانی خواه رئیس اتحادیه اتومبیل کرایه درباره اهمیت تاکسی سرویس های فعال در سطح شهر و عدم حمایت دولت از اصناف فعال در ارائه خدمات به شهروندان به خبرنگار تراز گفت: با وجود بیش از ۱۵۰۰ واحد صنفی و درقبال خدماتی که این اتحادیه در شهر بزرگی مانند تهران ارائه می کند دولت هیچ حمایتی از این اتحادیه نمیکند.

وی در ادامه افزود: برای مثال هرگز دولت و شرکت های خودروساز برای تعویض خودروهای فرسوده ما با خودروهای جدید با وام کم بهره پیشنهادی به اتحادیه نداده اند. ضمن اینکه هیچ حمایت و کمکی از طریق دولت برای تامین مغازه، خودرو، لاستیک، بنزین و سایر احتیاجات ما صورت نگرفته و همه چیز به صورت شخصی و بدون هیچ حمایتی مدیریت می شود.

قربانی خواه اظهار داشت: در آینده اسامی رزروشن ها و رانندگانی که در یکی از واحدهای ما دارای مشکل بوده و صلاحیت اشتغال در این صنف را ندارند در سایت اتحادیه ثبت شده تا تمام واحدهای ما از به کارگیری این افراد ممانعت کنند. وی با انتقاد از عملکرد اداره اماکن تصریح کرد: اداره اماکن گاها واحدهای مجاز ما که ۲۰ روز از تاریخ جوازشان گذشته است پلمپ می کند اما همچنان صدها واحد بدون مجوز در تهران فعال بوده و اماکن نیز برای جمع آوری آن ها اقدام خاصی انجام نمی دهد.


وی با اشاره به نظر موافق اتحادیه درباره تسهیل شرایط اخذ جواز کسب خاطرنشان کرد: اگر ۱۵۰۰ واحد ما به طور میانگین برای ۱۰۰ نفر ایجاد اشتغال کند به جرات می توان گفت اتحادیه اتومبیل کرایه توانایی ایجاد اشتغالی حدود ۲۰۰ هزار نفر در سطح تهران را دارد. قربانی خواه درباره تعداد فعلی شاغلان در این صنف افزود: ما در حال حاضر ۵۰ هزار راننده داریم که اگر فقط تعداد فعلی رانندگان را بدون در نظر گرفتن رزروشن ها و مدیران واحدها ضرب در چهار نفر کنیم نشان دهنده سهم بالای اتحادیه در زمینه ایجاد اشتغال است.


وی با اشاره به ضوابط موجود در اتحادیه اتومبیل های کرایه تصریح کرد: خودروهای ما بر خلاف تاکسی های موجود در سطح شهر اگر ریالی بیش از کرایه های مصوب از مسافرین بگیرند مورد توبیخ قرار می گیرند که این مسئله نشان دهنده وجود مدیریت منضبط در این صنف است. وی با اشاره به اینکه مسافران در صورت داشتن هرگونه اعتراض و شکایت می توانند با اتحادیه یا بازرسی آن تماس بگیرند. افزود: قطعا با رانندگان متخلف برخورد خواهد شد.


رئیس اتحادیه اتومبیل کرایه اظهار داشت: در چند وقت اخیر صحبت هایی دال بر انتقال اتحادیه تحت مدیریت شهرداری مطرح بود که ما به شدت با آن مخالفت کردیم چرا که شهرداری در حال حاضر توان مدیریت تاکسی های خود را نیز ندارند. وی افزود: گاها مشاهده می شود یک تاکسی چندین ماه در پارکینگ خانه ای در حال خاک خوردن است در حالی که از تمام مزایای موجود نیز استفاده می کند.


قربانی خواه در خاتمه با انتقاد از عدم حمایت دولت از اتومبیل های کرایه خاطرنشان کرد: زمانی که اتحادیه در سال ۸۰ تنها ۷۰۰ واحد صنفی داشت دارای ۱۰ هزار طرح بود و امروز هم که بیش از ۱۵۰۰ واحد صنفی دارد همچنان ۱۰ هزار طرح به اتحادیه تعلق می گیرد که خود این موضوع باعث بی نظمی و اخلال در مدیریت این صنف است.


ارسال دیدگاه