نظارت کامل بر محموله‌های وارداتی گندم در بندر فریدونکنار
رئيس اداره غله و خدمات بازرگاني فريدونکنار خبر داد

نظارت کامل بر محموله‌های وارداتی گندم در بندر فریدونکنار

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">رئیس اداره غله و خدمات بازرگانی شهرستان فریدونکنار از نظارت کامل عوامل این اداره و کارگروه آرد و نان شهرستان بر محموله&zwnj;های وارداتی گندم در بندر فریدونکنار خبر داد.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ محمد سلیمان‌پور اظهار کرد: در سال‌ج اری‌ آزادسازی 20 درصد از کل خبازی‌های شهرستان و ایجاد رقابت بین خبازان شهرستان فریدونکنار در دستور کار بوده که عملیاتی شده است.

وی افزود: با ایجاد آگاهی کامل از طریق آموزش تئوری و عملی بین خبازان فریدونکنار و برگزاری کلاس‌های آموزشی و نیز با همکاری کارگروه آرد و نان نسبت به امتیازبندی و رتبه‌بندی خبازان شهرستان برنامه‌ریزی و اقدامات جدی شده است.

رئیس اداره غله و خدمات بازرگانی شهرستان فریدونکنار تصریح کرد: ارتقای سطح فنی دستگاه‌های پخت، به عمل آوری خمیر و اهمیت در رعایت بهداشت فردی و محیط خبازی‌ها و نظرسنجی درباره آرد کارخانجات از نظر کیفیت توسط متصدیان امر تولید نان در فریدونکنار به مرحله اجرا رسیده است.

سلیمان‌پور ادامه داد: عدم استفاده از جوش شیرین، جوهر نمک، نمک‌های صنعتی و رنگ‌های غیرمجاز و برخورد قانونی با کم‌فروشی و مصارف آرد در بخش غیر از خبازی نیز در اولویت برنامه‌های اجرایی اداره غله و خدمات بازرگانی شهرستان فریدونکنار است.

وی با تاکید بر اینکه با نظارت بر کارخانجات استحصال آرد از حمل آرد غیر استاندارد به شهرستان جلوگیری به عمل آوردیم، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های دقیق و اقدامات جدی در همین راستا، سطح کمی و کیفی پخت نان را به نسبت قابل توجهی بالا بردیم که رضایت شهروندان فراهم شده است.

سلیمان‌پور اظهار کرد: برای تسهیل در مرمت و بازسازیی و بهسازی خبازی‌ها و نیز حمایت مالی به خبازی‌ها، متقاضیان به بانک سپه معرفی و نسبت به دریافت تسهیلات مورد نیاز اقدام کنند.

وی بیان کرد: این امر موجب دگرگونی چهره فیزیکی و بهداشتی خبازی‌های شهرستان و خرید وسایل استاندارد و مورد نیاز و نیز دوگانه‌سوز کردن خبازی‌های شهری و روستایی به 77 واحد منجر شده که در سطح استان آمار خوبی داشتیم.

رئیس اداره غله و خدمات بازرگانی شهرستان فریدونکنار ادامه داد: در راستای تسهیلات نوروزی و استقبال از مسافران و خدمات به شهروندان 14 واحد خبازی یارانه‌ای و پنج واحد آزادپز به صورت کشیک معرفی می‌شوند که مردم بتوانند در هر ساعت از شبانه‌روز، نان مورد احتیاج خود را تهیه کنند.

وی تصریح کرد: در سال‌جاری بر همه محموله‌های وارداتی گندم که از طریق بندر فریدونکنار وارد شده است نظارت شده و کارگروه آرد و نان شهرستان نیز در چندین مرحله از محموله‌های غلات بازرسی و نظارت به عمل آورده است.

سلیمان‌پور افزود: در اجرای طرح پایلوت و رتبه‌بندی خبازان که نخستین طرح آن در مازندران و از جمله شهرستان فریدونکنار مورد اجرا درآمد، همه خبازی‌ها ملبس به لباس سفید متحدالشکل، رنگ‌آمیزی مغازه و نصب شیشه سکوریت شده و نیز در بخش تجلیل از همکاران خبازخانه‌ها، دو نفر از خبازان شهری و روستایی به عنوان خباز بر‌تر به غله و خدمات بازرگانی منطقه دو معرفی شدند.

وی راه ارتقای کیفیت نان را نظارت بر گندم و استحصال آرد کارخانجات و رقابت بین خبازی‌ها دانست و خاطرنشان کرد: با همت و تلاش مضاعف از دور ریز نان به عنوان یک سرمایه ملی، جلوگیری کرده و مردم فریدونکنار و مسافران این شهرستان لذت خوردن نان با کیفیت که حق قانونی آن‌ها است را بر سر سفره‌های خود احساس کنند.

رئیس اداره غله و خدمات بازرگانی شهرستان فریدونکنار گفت: رعایت وزن چانه و رعایت ساعت کاری و ارائه نان با کیفیت و نان سبوس‌دار برای سلامتی شهروندان در دستور کار هر روز این مجموعه است.

 

مرجع: فارس


ارسال دیدگاه