جانمایی ماهواره‌ای نانوایی‌های مازندران بر روی نقشه

جانمایی ماهواره‌ای نانوایی‌های مازندران بر روی نقشه

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">مدیر توزیع و فروش شرکت غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: برای نخستین&zwnj;بار در کشور جانمایی ماهواره&zwnj;ای نانوایی&zwnj;ها و کارخانجات آرد بر روی نقشه استان انجام شد.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ محمود کاظمی‌نژاد امروز با اشاره به اینکه برای نخستین‌بار در کشور جانمایی ماهواره‌ای نانوایی‌ها و کارخانجات آرد بر روی نقشه استان انجام شد، اظهار کرد: این طرح بر روی نقشه و تصویر هوایی استان انجام شد.

وی در تشریح چگونگی اجرای طرح، اهداف و مزایای آن، بیان کرد: پس از بررسی کارشناسی و امکان‌سنجی اجرای طرح در استان، پیشنهاد اجرای آن ارائه شد که با توجه به مزایای آن از اجرای طرح استقبال به عمل آمد.

مدیر توزیع و فروش شرکت غله و خدمات بازرگانی مازندران ادامه داد: با همکاری یکی از شرکت‌های توانمند نرم‌افزاری استان، نرم‌افزار مورد نیاز آن براساس اولویت‌ها و درخواست‌های شرکت غله طراحی و تهیه شد.

کاظمی‌نژاد بیان کرد: با فراهم کردن امکانات سخت‌افزاری مورد نیاز، مکان‌یابی تمامی نانوایی‌های استان از جمله شهری، روستایی، یارانه‌ای و آزادپز و کارخانجات آرد انجام شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه از گذشته شرکت غله و خدمات بازرگانی مازندران، سامانه جامع مدیریت سهمیه‌بندی، حمل و توزیع گندم و آرد را که از سامانه‌های مطرح کشور است را با همکاری این شرکت نرم‌افزاری طراحی کرده و تمامی عملیات مربوط به مدیریت گندم و آرد استان را به کمک آن به‌صورت مکانیزه انجام داده، پس از جانمایی ماهواره‌ای نانوایی‌ها و کارخانجات آرد، قابلیت مانیتورینگ نیز به این سامانه اضافه شد.

مدیر توزیع و فروش شرکت غله و خدمات بازرگانی مازندران یادآور شد: در حال حاضر امکان استفاده از آن برای کاربران سامانه از جمله نمایندگی‌های شرکت غله، فرمانداری‌ها، اتحادیه‌های خبازان و نمایندگی‌های شرکت حمل و نقل فارس تمامی شهرستان‌ها نیز از طریق رایانه و همچنین تلفن همراه فراهم شده است.

کاظمی‌نژاد با بیان اینکه اجرای این طرح در مازندران طی حدود 6 ماه انجام شده است، گفت: نمایان شدن پراکندگی واحدهای نانوایی‌های استان بر روی نقشه و مشخص شدن مناطقی که با تراکم و یا کمبود نانوایی مواجه هستند که این موضوع در مدیریت نحوه صدور مجوز احداث نانوایی در شهرستان‌ها کاربرد فراوانی دارد.

وی با اشاره به اینکه امکان تفکیک نانوایی‌های شهری، روستایی، یارانه‌ای و آزادپز بر روی نقشه وجود دارد، افزود: امکان تفکیک نانوایی‌ها براساس درجه، نوع پخت و نوع سوخت( گاز، گازوئیل و دوگانه‌سوز ) برروی نقشه را از دیگر امکانات این نقشه است.

مدیر توزیع و فروش شرکت غله و خدمات بازرگانی مازندران با اعلام اینکه اطلاع از وضعیت نوع سوخت و محل استقرار نانوایی‌های دوگانه‌سوز در مناطق مختلف در صورت قطع گاز از نظر پدافند غیر عامل از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: با اطلاع از پراکندگی نانوایی‌ها از نظر دوگانه‌سوز بودن یا نبودن، مسئولان می‌توانند به راحتی پیش‌بینی کنند که در صورت قطعی گاز در کدام مناطق امکان پخت نان وجود نداشته و مردم در تهیه نان دچار مشکل می‌شوند که در این صورت از قبل می‌توانند تدابیر لازم را درنظر بگیرند.

کاظمی‌نژاد ادامه داد: با استفاده از این قابلیت، اخیراً شرکت غله استان وضعیت تعداد نانوایی‌های دوگانه‌سوز تمامی شهرستان‌های استان را رصد و نتایج را به تفکیک شهرستان‌ها به استانداری و فرمانداری‌های مربوطه اعلام کرده است.

وی در مورد مزایای این طرح، اظهار داشت: امکان تعیین فاصله بین نانوایی‌ها نیز بر روی نقشه وجود دارد که این قابلیت به نمایندگی‌های غله کمک می‌کند در صورت تعطیلی یک واحد نانوایی به هر دلیل (بهداشتی و تعزیراتی) نسبت به تقویت سهمیه آرد نزدیک‌ترین واحدهای نانوایی اقدام کنند، تا مردم در تهیه نان دچار مشکل نشوند.

مدیر توزیع و فروش شرکت غله و خدمات بازرگانی مازندران اظهار کرد: امکان مشاهده تمامی مشخصات و اطلاعات هر یک از واحدهای نانوایی، از طریق کلیک برروی مارکر نانوایی مربوطه برروی نقشه، همچون نام و نام خانوادگی صاحب پروانه، تاریخ‌های تعطیلی ماهانه، مقدار سهمیه آرد روزانه و ماهانه نوع پخت، یارانه‌ای یا آزادپز درجه و .... در این طرح اجرایی شده است.

کاظمی‌نژاد یادآور شد: امکان مشاهده محل استقرار و مشخصات کارخانجات آرد و همچنین نمایندگی‌های شرکت غله و انبارهای آرد شهرستان‌ها نیز برروی نقشه وجود دارد.

وی در پایان گفت: در صورت جابجایی محل خدمت مسئولان و دست‌اندرکاران آرد و نان شهرستان‌ها، مسئولان جدید به اطلاعات لازم دسترسی داشته و نیاز به زمان طولانی جهت آشنایی با محل استقرار نانوایی‌ها نخواهند داشت.

 

 

فارس


ارسال دیدگاه