بیش از ۹۵ درصد رستورانها مجهز به صندوق مکانیزه فروش هستند

بیش از ۹۵ درصد رستورانها مجهز به صندوق مکانیزه فروش هستند

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس گفت: صندوق مکانیزه فروش می تواند به مغایرت های کارشناسان مالیاتی در تعیین مالیات خاتمه دهد و مشکلات موجود مالیاتی را هم حل و فصل کند.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ سیدعلی اصغر میرابراهیمی با بیان اینکه اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس سه سال است که قانونمند به صندوق های مکانیزه فروش مجهز شده اند، افزود: هم اکنون بیش از ۹۵ درصد رستورانها مجهز به صندوق های مکانیزه فروش هستند.


وی ادامه داد: صندوق مکانیزه فروش موجب می شود که مشتری با دریافت فاکتور، اطلاعات کاملی از وضعیت خرید خود داشته باشد و وضعیت حساب و کتاب فروشنده مشخص و معلوم باشد.


میرابراهیمی در مورد چالش های موجود دارندگان رستوران و سلف سرویس در اجرای صندوق های مکانیزه فروش نیز گفت: برخی رستوران داران قدیمی به دلیل کهولت سن با سیستم های جدید آشنایی لازم را ندارند و در اجرای این قانون هماهنگ نبودند که البته این مسئله به ندرت پیش آمده است.


وی همچنین در واکنش به این پرسش که اجرای صندوق های مکانیزه تا چه میزان موجب ایجاد شفافیت مالیاتی و جلوگیری از مالیات گریزی می شود، نیز گفت: اکثر کاسب ها در اتحادیه رستوران داران دارای جواز کسب هستند و فرار مالیاتی هم نخواهند داشت و این ممیزان هستند که در تعیین مالیات کم لطفی می کنند.


رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس به اختلاف نظر های موجود و مغایرتهای کامل بین نظرات کارشناسان اداره دارایی در تعیین مالیات مشاغل و ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: صندوق مکانیزه فروش می تواند به مغایرت های کارشناسان مالیاتی خاتمه دهد و مشکلات موجود مالیاتی را هم حل و فصل کند.

 

 

اصناف ایران


ارسال دیدگاه