حکایت گرانی این روزهای پیاز در بازار مازندران
اختصاصي/ مازند اصناف گزارش مي دهد

حکایت گرانی این روزهای پیاز در بازار مازندران

<p><span style="font-size: larger;">چند روزی است که قیمت پیاز در بازار مازندران گران شده است و این قیمت در کف بازار به بیش از 5 هزار تومان رسیده است.<br /> </span></p>

به گزارش خبرنگار مازند اصناف؛ چند روزی است که قیمت پیاز در بازار مازندران گران شده است و این قیمت در کف بازار به بیش از 5 هزار تومان رسیده است.

بر اساس گزارش میدانی خبرنگار ما از بازار مرکز مازندران، قیمت پیاز سفید در کف بازار 5 هزار و 500 تومان و قیمت پیاز زرد 4 هزار تومان می باشد.

سید حسین یعقوبیان در خصوص دلیل افزایش قیمت پیاز در بازار گفت: این روزها، به دلیل نزدیک شدن به روزهای پایانی فصل پیاز، شاهد کاهش آن در انبارها و میادین میوه و تره بار کشور هستیم.

عضو اسبق هیات مدیره اتحادیه میوه و تره بار ساری خاطرنشان کرد: این کاهش عرضه در کنار افزایش تقاضای بازار، موجب گرانی پیاز در بازار شده است که با ورود پیاز در چند هفته آینده، شاهد شکستن این قیمت در بازار خواهیم بود.




گفتنی است قیمت پایین پیاز در سال گذشته، موجب عدم حصول سود مناسب توسط کشاورزان شد که این عامل در سال جاری، سبب کاهش کشت این محصول در کشور و در نهایت کاهش پیاز در بازار شد.

این گزارش حاکی است در حالی که در این هنگام از سال، ورود پیاز تبریز موجب تعادل فی ما بین عرضه و تقاضا و تعدیل قیمت این میوه، در بازار کشور می شد اما برخی از منابع خبری، از صادرات پیاز تبریز به روسیه خبر دادند که این امر نیز، بر شدت و مدت کاهش عرضه و افزایش قیمت پیاز در بازار کشور افزود.


انتهای پیام/



ارسال دیدگاه