ایتالیا به فرصت های جذاب سرمایه گذاری در ایران توجه دارد

ایتالیا به فرصت های جذاب سرمایه گذاری در ایران توجه دارد

<p><span style="font-family: Tahoma;">دومین جلسه هیات اقتصادی ایران پیش از ظهر امروز دوشنبه در رم پایتخت ایتالیا در هتل محل اقامت هيات اقتصادي و بازرگاني ايران آغاز شد.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛  در اين جلسه مسئولان ايتاليايي اتاق مشترك بازرگاني ايتاليا و ايران و همچنين يكي از مشاوران حقوقي بين الملل و تعدادي از شركت هاي معتبر ايتاليايي به بررسي فرصتهاي همكاري تجاري و بخصوص سرمايه گذاري در ايران پرداختند.


اتاق مشترك بازرگاني ايتاليا و ايران در سال ۱۳۷۷ تاسيس شده است. رييس ايتاليايي اين اتاق مشترك در جلسه مذکور تاكيد داشت كه علاوه بر بازار و فرصتهاي جذاب سرمايه گذاري در ايران كه بازاري با ثبات و خوب است ، شركتهاي ايتاليايي به بازار ۴۰۰ ميليون نفري جمعيت كشورهاي اطراف ايران نيز توجه دارند.


وی تصریح کرد که بدنبال اين هستيم با سرمايه گذاري مشترك در ايران ، از طريق ايران نسبت به صدور كالاهاي خود به كشورهاي همسايه و اطراف ايران اقدام كنيم و فكر مي كنيم به سرعت بتوانيم به يك همكاري حداقل سه ميليارد دلاري دست پيدا كنيم.


طرف هاي ايتاليايي تاكيد داشتند حضور جناب اقاي دكتر روحاني به عنوان عالي ترين مقام دولت جمهوري اسلامي ايران در ايتاليا، نشانگر برنامه و اراده عميق و گسترده دو كشور براي توسعه روابط اقتصادي ، بازرگاني و سرمايه گذاري است.


شايان ذكر است: هيات اقتصادي و بازرگاني ايران متشكل از ۹۰ نَفَر از مسئولان و فعالان تشكلها و شركتها و بانكهاي ايراني از يكشنبه شب وارد ايتاليا شده و از صبح دوشنبه پنجم بهمن جلسات تخصصي تشريح فرصت هاي اقتصادي و سرمايه گذاري دو كشور در حال معرفي و تبادل نظر و مذاكره هستند.


بر اساس این گزارش، قرار است از صبح سه شنبه جلسات تخصصي اقتصادي بين دو كشور با حضور رييس جمهور ايران و مقامات ايتاليايي ادامه يابد.

 

 

اصناف ایران


ارسال دیدگاه