به گزارش مازند اصناف؛ با تشدید تحریمهای بینالمللی علیه ایران و خروج بسیاری از شرکتهای خارجی خودروساز از کشورمان، نمایندگیهای رسمی شرکتهای یاد شده همچنان به فعالیت خود ادامه دادند با این تفاوت که با قطع ارتباط با شرکت مادر، محصولات خود را عمدتا از کشورهای حوزه خلیجفارس وارد میکردند.
هرچند طی سالهای گذشته برخی شرکتهای نوظهور نیز با نام نمایندگی برندهای خارجی از وزارت صنعت مجوز فعالیت گرفتند، اما این شرکتها نیز بهدلیل تحریم، خودروهای خود را از دیگر کشورها یا شرکتهایی جز، شرکت مادر تامین میکردند.
حال در شرایطی قرار داریم که با لغو تحریمها، شرکتهای خودروساز خارجی بهدنبال حقوق رسمی خود در ایران و خواهان ثبت نمایندگی رسمی در این زمینه هستند .با توجه به وضعیت موجود این سوال مطرح است که شرکتهایی که در دوران تحریم اقدام به اخذ مجوز از وزارت صنعت برای فعالیت نمایندگی خود کردند با برگشت شرکتهای مادر چه سرنوشتی خواهند داشت؟
هرچند وزارت صنعت و معدن و تجارت در مورد سرنوشت این شرکتها فعلا سکوت اختیار کرده، اما یک مقام وزارتخانه مذکور در پاسخ به این پرسش عنوان کرد که مجوز فعالیت شرکتهای غیرنمایندگی در دوران تحریم صادر شد حال آنکه با لغو تحریمها و تاریخ انقضاء مجوزها و حضور شرکتهای مادر، بازار در مورد ماندگاری غیررسمیها تصمیم خواهد گرفت. وی این نکته را نیز مورد تاکید قرار داد که با حضور شرکتهای مادر در ایران مسوولیتی متوجه این شرکتها ازسوی وزارت صنعت نیست.
منبع: دنیای اقتصاد
ارسال دیدگاه