انجام 7191 مورد بازرسی از واحدهای صنفی چالوس در سال جاری/بلا تکلیفی صدور پروانه کسب فروشگاه های بزرگ
اختصاصي/ رئيس اتاق اصناف چالوس خبر داد

انجام 7191 مورد بازرسی از واحدهای صنفی چالوس در سال جاری/بلا تکلیفی صدور پروانه کسب فروشگاه های بزرگ

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">شیخ الاسلامی با اشاره به انجام 7 هزار و 191 مورد بازرسی از سوی بازرسان اتاق اصناف چالوس از واحدهای صنفی فعال در این شهرستان، خاطرنشان کرد: در این بازرسی ها، 188 پرونده تشکیل، 244 بند تخلف صنفی ثبت، 410 اخطاریه فاقد پروانه کسب صدور و 68 واحد صنفی نیز پلمپ شد.</span></p>

حمزه شیخ الاسلامی دقایقی قبل در گفت و گو با خبرنگار مازند اصناف گفت: بیش از 5 هزار و 200 واحد صنفی در چالوس مشغول کسب و کار هستند.

وی با اشاره به تاسیس اتاق اصناف چالوس در سال 1368، افزود: 39 اتحادیه صنفی در چالوس در حال فعالیت می باشند.

رئیس اتاق اصناف چالوس با بیان اینکه در 9 ماهه نخست سال جاری، 6 انتخابات اتحادیه های صنفی این شهرستان برگزار شد؛ اظهار کرد: تا پایان سال جاری، 3 انتخابات دیگر نیز برگزار خواهد شد.

شیخ الاسلامی با اشاره به انجام 7 هزار و 191 مورد بازرسی از سوی بازرسان اتاق اصناف چالوس از واحدهای صنفی فعال در این شهرستان، خاطرنشان کرد: در این بازرسی ها، 188 پرونده تشکیل، 244 بند تخلف صنفی ثبت، 410 اخطاریه فاقد پروانه کسب صدور و 68 واحد صنفی نیز پلمپ شد.

وی با بیان اینکه چالوس بازار سنتی و قدیمی ندارد، خاطرنشان کرد: اخیرا و با نظر فرماندار و همکاری شهرداری و اتاق اصناف، مقرر شده است تا یک روز بازار در چالوس راه اندازی شود.

رئیس اتاق اصناف چالوس به برگزاری 10 دوره کلاس های آموزشی اصناف در طی سال جاری در این شهرستان اشاره و عنوان کرد: یکی از بزرگترین مشکلات حال حاضر اتاق اصناف چالوس، بحث تامین مالی مخارج اتاق است.

شیخ الاسلامی با بیان اینکه سقف درآمدی اتاق اصناف چالوس از محل 20 درصد اتحادیه های صنفی به شرط پرداخت تمامی اتحادیه ها، 63 میلیون تومان است؛ اذعان کرد: این در حالی است که مخارج اتاق اصناف نظیر: حقوق و بیمه پرسنل، اجاره، آب، برق، گاز، برگزاری جلسات و ... بالغ بر 200 میلیون تومان در سال است که با توجه به ممنوعیت و محدودیت قانونی در خصوص درآمد اتاق های اصناف، امیدواریم شاهد اتخاذ تمهیدات ویژه ای در این خصوص از سوی مسئولان استانی و کشوری باشیم.

رئیس اتاق اصناف چالوس در پایان به بلاتکلیفی اتاق اصناف و متصدیان فروشگاه های بزرگ در چالوس اشاره و تاکید کرد: متاسفانه علیرغم آماده بدون 10 پروانه صدور فروشگاه بزرگ در چالوس، بدلیل بسته بودن سایت، قادر به انجام مراحل تکمیلی نیستیم و پیگیری های اتاق اصناف با مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز به نتیجه ای نرسید.

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه