اقتصاد ایران نیاز به یک راهبرد مدون توسعه اقتصادی دارد

اقتصاد ایران نیاز به یک راهبرد مدون توسعه اقتصادی دارد

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران گفت: مساله اقتصاد و رونق آن اولویت نخست کشور است و امروز با شرایط جدید ایران نیاز به یک راهبرد مدون برای توسعه اقتصادی وجود دارد .</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛  محسن جلال پور امروز (سه شنبه) در اجلاس فعالان اقتصادی بخش خصوصی و روسای اتاق های بازرگانی ،اصناف و تعاون که با حضور رییس جمهوری در محل سالن اجلاس سران برپا شده ، افزود: اقتصاد مقاومتی در واقع چراغ هدایت کشور است و باید در فصل نوین به آن توجه ویژه ای داشت .


وی خاطرنشان ساخت : پنج نکته در فصل نوین اقتصاد ایران اهمیت بسزایی دارد ،نخست آنکه برجام را باید گام آغازین اصلاح ساختار اقتصاد ایران دانست و امروز برجام مسیر صحیح را گشوده و کار رقابتی اقتصاد در پیش رو قرار دارد.


جلال اضافه کرد: دومین نکته که باید مورد توجه قرار گیرد اینکه اقتصاد ایران نیاز به یک راهبرد مدون توسعه اقتصادی دارد؛ باز تعریف اینکه در چه کالاهایی باید سرمایه گذاری شود و در چه زمینه هایی نباید وارد شد.


وی گفت: ایجاد فضای مناسب سرمایه گذاری، مستلزم هماهنگی همه دستگاه ها است که این سومین نکته محسوب می شود و چنانچه دستگاهی به خوبی به کار خود عمل نکند، همه زحمات دستگاه های دیگر هدر می رود.


رئیس اتاق ایران افزود: چهارمین نکته هم اینکه در فضای امروز جهان بنگاه های کوچک رقابتی نیستند و بنگاه های کوچک باید به بنگاه های رقابتی و بزرگ تبدیل شوند؛ این امر نیازمند اراده و عزمی جدی است.


جلال پور اضافه کرد: وضعیت امروز بنگاه ها به دلیل گذران شرایط گذشته، شکننده است و باید تمام بنگاه های موجود امکان بقا و گذر از این شرایط را داشته باشند.


 اجلاس فعالان اقتصادی غیر دولتی با عنوان اجرای برجام ، فصلی نو در اقتصاد ایران امروز (سه شنبه ) با حضور رئیس جمهوری در سالن اجلاس سران آغاز به کار کرد.


محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، علی ربیعی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی ودارایی ، ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی ، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن وتجارت، در این اجلاس حضور دارند.

 

 

ایرنا


ارسال دیدگاه