ارز و طلا از دیروز شروع به ارزان شدن کرد/ نمیتوان بازار را به راحتی پیش بینی کرد

ارز و طلا از دیروز شروع به ارزان شدن کرد/ نمیتوان بازار را به راحتی پیش بینی کرد

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">واقعا نمی توان آینده بازار را به طور قطعی پیش بینی کرد و ممکن است مردم از فروش طلاهای خود ضرر هم کنند. وی افزود: ضمن اینکه افزایش فروش طلا توسط مردم تاثیر چندانی بر قیمت این کالا نخواهد گذاشت و مهمترین عامل بر کاهش یا افزایش قیمت طلا نرخ ارز می باشد.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ احمد وفادار عضو هیات امنا صنف طلا و جواهر تهران درباره تاثیر کاهش نرخ ارز بر قیمت طلا و سکه گفت: دیروز قیمت سکه نسبت به قیمت ۵ شنبه یعنی آخرین روز کاری هفته گذشته شاهد یک کاهش ۴۰ تا ۵۰ هزار تومانی بود. وی افزود: اگر روند کاهش نرخ ارز در بازار تداوم داشته باشد مطمئنا در آینده نزدیک روی قیمت طلا و سکه نیز تاثیر داشته و قیمت آنها نیز کاهش خواهد داشت.


وفادار درباره وضعیت قیمت طلا در بازارهای جهانی اظهار داشت: البته روند کاهشی این کالا در دنیا به شدت ایران نیست اما روند قیمت جهانی طلا در بازارهای بین المللی نیز یک روند کاهشی را طی می کند. وی تصریح کرد: امروز بازارهای جهانی تعطیل هستند اما در روز گذشته روبه کاهش بود و باید منتظر بازگشایی بازار در روز دوشنبه باشیم.


رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وابستگی قیمت طلا در ایران به نرخ ارز خاطرنشان کرد: چون شمش طلا با قیمت ارز آزاد وارد کشور می شود. یعنی حتی بانک مرکزی نیز اگر بخواهد طلا وارد کشور کند از نرخ آزاد استفاده می کند. وی در باره افزایش فروش طلا توسط مردم در روزهای آینده تاکید کرد: ما از دیروز شاهد آغاز این کار از سوی مردم بودیم که نشان دهنده این است که مردم گمان می کنند قیمت سکه و طلا کاهش خواهد یافت .


وفادار در ادامه گفت: واقعا نمی توان آینده بازار را به طور قطعی پیش بینی کرد و ممکن است مردم از فروش طلاهای خود ضرر هم کنند. وی افزود: ضمن اینکه افزایش فروش طلا توسط مردم تاثیر چندانی بر قیمت این کالا نخواهد گذاشت و مهمترین عامل بر کاهش یا افزایش قیمت طلا نرخ ارز می باشد.

 

 

 

تراز


ارسال دیدگاه