ضرورت مشاوره به سرمایه‌گذاران و واحدهای تولیدی چالوس
فرماندار چالوس تأکيد کرد

ضرورت مشاوره به سرمایه‌گذاران و واحدهای تولیدی چالوس

<p><span style="font-size: larger;">فرماندار چالوس بر ضرورت مشاوره دادن به سرمایه&zwnj;گذاران و واحدهای تولیدی چالوس از سوی دستگاه&zwnj;های مربوطه تأکید کرد.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ محمدناصر زندی بعد از ظهر امروز در جلسه کمیته تسهیل و رفع موانع تولید اظهار کرد: داشتن پشتوانه مالی برای حرکت در عرصه کار تولیدی اهمیت بسیار زیادی دارد و نبود پشتوانه روند تولید را دچار چالش می‌کند.

زندی افزود: به دلیل مشکلاتی که در حوزه اقتصادی و مسائل مربوط به ارز به وجود آمد واحدهای تولیدی با مشکلاتی روبه‌رو شدند اما قابل حل است.

وی خاطرنشان کرد: به هر حال افرادی سرمایه‌های خود را به منطقه می‌آورند و ریسک‌پذیری انجام می‌دهند و اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند و باید از این افراد حمایت شود.

فرماندار چالوس با تاکید بر اینکه باید به سرمایه‌گذاران آموزش‌های لازم در زمینه ضوابط مربوط به سرمایه‌گذاری و کارهای اقتصادی داده شود، تصریح کرد: برخی ضوابط مرتبا دچار تغییرات می‌شوند و بنابراین سرمایه‌گذاران و واحدهای تولیدی باید از آخرین تغییرات در این حوزه مطلع باشند.

وی گفت: کارشناسان دستگاه‌ای مربوطه در شهرستان چالوس باید جلساتی را با واحدهای تولیدی شهرستان چالوس برگزار کنند و ضمن آموزش‌های لازم در حوزه تولیدی، نسبت به مشاوره دادن برابر آخرین ضوابط‌ اقدام کنند.

زندی اظهار کرد: اگر نمی‌توان زیرساخت‌های اقتصادی جدیدی در حوزه واحدهای تولیدی در شهرستان چالوس ایجاد کرد، باید کسانی که در گذشته اقدام به ایجاد واحدهای تولیدی کردند و سبب ایجاد اشتغال در منطقه شدند را حفظ کنیم و مشکلات و موانع موجود بر سر راه تولید را برطرف کنیم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از تعاونی‌هایی که حتی فعالیت چندین ساله دارند هنوز از برخی ضوابط و دستورالعمل‌ها اطلاع ندارند، افزود: مشاوره دادن جلوی بسیاری از ضرر و زیان‌‌ها در حوزه واحدهای تولیدی را برطرف می‌کند.

فرماندار چالوس تاکید کرد: مدیران شهرستانی باید مدیریت کلان را در حوزه سرمایه‌گذاری‌ها در شهرستان چالوس را مدنظر خود قرار دهند و همواره با واحدهای تولیدی در ارتباط باشند و نسبت به رفع موانع موجود همت و تلاش مضاعف داشته باشند.

معاون فرماندار چالوس نیز اظهار کرد: در بحث مواد اولیه در برخی واحدهای تولیدی معدنی که تا 150 نفر هم ایجاد اشتغال کرده است، دچار مشکلاتی هستیم که برای رفع این مشکل مکاتباتی با اداره‌کل منابع طبیعی غرب مازندران ـ نوشهر انجام دادیم.

حمید محمدی‌فیروز گفت: با توجه به شرایط اشتغال و در راستای تقویت اقتصاد مقاومتی می‌طلبد تا انعطاف لازم به وجود آید و مجوز برداشت در منطقه مازوپشته صادر شود.


ارسال دیدگاه