قاچاق 600 هزار تن پارچه به کشور
سخنگوي حزب کارگزاران سازندگي مطرح کرد

قاچاق 600 هزار تن پارچه به کشور

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی ایران با بیان اینکه امروز 600 هزار تن منسوج دوخته و پارچه قاچاق وارد کشور می&zwnj;شود، گفت: اگر بازار منسوجات داخلی کنترل شود، 200 هزار شغل در این صنعت ایجاد می&zwnj;شود.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛  حسین مرعشی شامگاه سه‌شنبه در همایش اصلاح‌طلبان قائم‌شهر اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب، مردم و مسئولان در راستای سیاست‌های انقلاب اسلامی دست به اقدامات کارشناسانه و دلسوزانه‌ای برای بهتر شدن زندگی مردم و توزیع درست ثروت زدند که از شرایط آن زمان نشات می‌گرفت.

وی افزود: در سال 67 و بعد از پایان جنگ تحمیلی به علت دو عامل افزایش جمعیت و عقب‌ماندگی اقتصادی و صنعتی، دارایی هر ایرانی به نصف ثروتش در سال 56 رسید و اعمال سیاست‌های پیشین نتیجه عکس داد و این مسئله با تحولات دنیا نیز همزمان شد تا اینکه رقابت سیاسی و نظامی دوران جنگ سرد از دهه هشتاد به بعد تغییر کرد و اقتصاد جای سیاست را در رقابت‌های بین‌المللی گرفت.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی ایران ادامه داد: با رواج تفکر رقابت اقتصادی، تعدادی از کشورهای فقیر همچون برزیل، کره‌شمالی، چین و ... برنامه‌هایی را برای رهایی از بن‌بست اقتصادی شروع کردند و در ایران نیز کارشناسان به این نتیجه رسیدند که سیاست‌های دهه نخست انقلاب پاسخگوی نیازهای جامعه نیست و باید برای بازسازی کشور چاره‌اندیشی شود.

مرعشی با بیان اینکه امروز 600 هزار تن منسوج دوخته و پارچه قاچاق وارد کشور می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر بازار منسوجات داخلی کنترل شود، 200 هزار شغل در این صنعت ایجاد می‌شود.

این فعال سیاسی گفت: رئیس‌جمهور به وظایف مهم خود به خوبی عمل کرد و کشوری را که مدام مورد تهدید بین‌المللی بود به کشور مطرحی در سطح جهان تبدیل کرد و این فراتر از انتظار روحانی و دیپلمات‌هایش بود.

وی با بیان اینکه امروز شرایط عادی و امنیت کامل به همراه فضای لازم برای حرکت ایران فراهم شد، افزود: از این به بعد حرکت کشور نیازمند تداوم همت، تلاش و طراحی است که باید از اخلال نیروهای افراطی جلوگیری شود.

مرعشی نیروهای افراطی را اشخاصی دانست که آرزو دارند چوب لای چرخ برجام بگذارند.

عضو حزب کارگزاران سازندگی ایران با اشاره به جنگ تحمیلی افزود: درست است که صدام جنگ را تحمیل کرد و ملت ما هم دفاع جانانه‌ای کردند، ولی با وجود ارزش بودن دفاع، جنگ و تحریم اصالت ندارد.

وی تاکید کرد: چرا باید عده‌ای بی‌هنر و بی‌وجود که 20 سال در کشور مسئولیت دارند و خواهان جنگ و تحریم برای ایران هستند، باعث شوند که ایران در بازار جهانی و تکنولوژی دنیا سهمی نداشته باشد.

مرعشی تصریح کرد: به نمایندگانی رای بدهید که به درد جامعه بخورند و سازنده باشند و بتوانند سیاست‌های مفید را در کشور نهادینه و در مدار عقلانیت حرکت کنند.

وی با بیان اینکه ایران ظرفیت دارد نه ثروت، تصریح کرد: حجم تولید ناخالص ملی ایران با جمعیت 80 میلیون نفری با امارات چهار میلیون نفری برابری می‌کند و نصف ترکیه بدون نفت و گاز است.

این فعال سیاسی افزود: طبق سند چشم‌انداز مقرر شده بود تا ایران روزانه هشت درصد پیشرفت صنعتی داشته باشد که اگر این رشد به صورت مداوم انجام می‌شد، ظرف 10 سال رشد اقتصاد کشور 3/2 برابر می‌شد، ولی امروز با این اقتصاد، در هر خانه‌ای یک یا دو نفر بیکار وجود دارند.

وی اظهار کرد: با سیاست‌مداران قاطع و شجاع برخورد کنید و از کاندیداهای هم‌فکر اتحاد بخواهید و اگر متحد نشدند، دورش جمع نشوید و حذفش کنید تا تنها بماند، چرا که ما برای طی مسیر سازندگی و توسعه و آبادانی به اتحاد نیاز داریم.

 

مرجع: فارس


ارسال دیدگاه