رشد 26 درصدی صادرات فرآورده های لبنی مازندران
اختصاصي/ در 9 ماهه نخست سال جاري صورت گرفت

رشد 26 درصدی صادرات فرآورده های لبنی مازندران

<p><span style="font-size: larger;">صادرات فراورده های لبنی استان مازندران طی نه ماهه نخست سال جاری با رشد 26 درصدی روبرو شد.<br /> </span></p>

محمد محمدپور عمران پیش از ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار مازند اصناف گفت: صادرات فراورده های لبنی استان مازندران طی نه ماهه نخست سال 94 با رشد 26 درصدی روبرو شد .

وی با بیان اینکه صادرات فرآورده های لبنی استان درنه ماهه نخست سال جاری رقم بیش از 202 میلیون دلار برآورد شده است؛ افزود: با افزایش بیش از 41 میلیون دلاری این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، شاهد رشد 26 درصدی این آمار می باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران تصریح کرد: از لحاظ وزنی نیز صادرات فرآورده های لبنی در نه ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال 93 بیش از 23 درصد رشد داشته است.

محمدپور خاطرنشان کرد: محصولات و فرآورده های لبنی مازندران به کشورهای عراق، کویت و عربستان که مهمترین بازارهای هدف استان در این بخش می باشند و همچنین به کشورهای حاشیه دریای خزر صادر می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به این مطلب که صنعت لبنیات در کشور به عنوان یکی از صنایع تکمیلی بخش کشاورزی  نقش بسیار مهمی در اشتغال و توسعه اقتصادی ایفا می کند؛ متذکر شد: با توجه به رفع مشکل صادرات این محصول به روسیه واخذ مجوز صادرات توسط شرکت کاله شاهد جهش عظیمی در صادرات این محصول خواهیم بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه