حواشی بازار مرکبات بزرگ‎ترین شهر مرکبات ایران+تصاویر

حواشی بازار مرکبات بزرگ‎ترین شهر مرکبات ایران+تصاویر

<p><span style="font-size: larger;">عدم مدیریت مسئولین شهری، بازار مرکبات قائم&zwnj;شهر که بزرگ&zwnj;ترین شهر مرکبات کشور است؛ را به&zwnj;سمت نابودی می&zwnj;کشاند.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ به نقل از قائم آنلاین، قائم‌شهر به‌عنوان مهد مرکبات کشور معرفی می‌شود در حالیکه بازار مرکبات این شهر از نظر مسئولان شهرستان هیچ اهمیتی ندارد!

بازاری که با بیش از 50 سال قدمت در این شهرستان مشغول به‌کار است و حدود 500 نفر به‌صورت مستقیم در این بازار به‌کار مشغولند.

بازاری که حتی شهرداری این شهر مالکیت آن را برعهده ندارد و مالکیت شخصی آن به‌دنبال بیرون کردن فروشندگان این بازار که اکثریت آن را زنان و مردان روستایی تشکیل داده‌اند، است که در گفت‌وگو با بازاریان متوجه شدیم که همین امسال 3 بار از ورود آنان به این بازار جلوگیری شده است.

شهرداری قائم‌شهر برای این بازار که صدها تن مرکبات در آن فروخته می‌شود حتی یک سرپناه آماده نکرده تا در سرمای زمستان فروشندگان در امان باشند.

این بازار که به‌عنوان بازار اصلی خرید و فروش مرکبات این شهر نامیده می‌شود، از داشتن سطل زباله محروم است و همان‌طور که در تصاویر می‌بینید از لحاظ بهداشتی نیز این بازار وضعیت فاجعه‌باری دارد.

فرماندار قائم‌شهر که در اوایل فصل مرکبات با باغ‌داران و سورتینگ‌داران نشستی را برگزار کرد و جشن بزرگ و با هزینه بسیار بالایی جشنواره مرکبات را برپا کرد آیا از این همه مشکل این بازار بی‌خبر است؟!

و اما بزرگ‌ترین مشکل این بازار نبود محیطی تمیز و آسفالت است که در روزهای بارانی رفت و آمد برای خودروها و مردم در این بازار سخت و دشوار می‌شود.

آیا بازاری که برای این شهر از لحاظ اقتصادی محل درآمدی بسیار خوبی است، باید این چنین باشد؟ آیا نمی‌شود با یک مدیریت مناسب و تعیین یک فضای خوب به‌عنوان یک بازار بزرگ مرکبات کشور از آن نام برد؟ آیا نمی‌شود یک فرصت شغلی مناسب برای جوانان این شهر به‌وجود آورد؟

 

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه