امسال هیچ مشکلی در ذخیره و تامین مرکبات شب عید نداریم
اختصاصي/سرپرست مديريت تنظيم بازار سازمان جهاد کشاورزي مازندران:

امسال هیچ مشکلی در ذخیره و تامین مرکبات شب عید نداریم

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;"> تا کنون، 24 استان کشور با مراجعه به مازندران، با توجه به سهمیه بندی هر استان، در راستای خرید و ذخیره سازی مرکبات اقدام و قراردادهای لازم نیز نوشته شده است. <br /> </span></p>

حسین نگهدار دقایقی قبل در گفت و گو با خبرنگار مازند اصناف گفت: امسال، هیچ مشکلی در تامین و ذخیره سازی مرکبات شب عید نداریم.

وی افزود: از 45 هزار تن برآورد مصرف مرکبات در ایام نوروز در کشور، 30 هزار تن سهمیه ذخیره مرکیات در مازندران اعلام شد.

سرپرست مدیریت تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: تا کنون، 24 استان کشور با مراجعه به مازندران، با توجه به سهمیه بندی هر استان، در راستای خرید و ذخیره سازی مرکبات اقدام و قراردادهای لازم نیز نوشته شده است.

نگهدار تصریح کرد: با توجه به سیاست های اجرایی وزارت کشاورزی مقرر شد تا پس از عقد قرارداد خرید و ذخیره سازی میان طرف خریدار و فروشنده، طرف فروشنده باید تا تاریخ 30 دی ماه سال جاری نسبت به حمل و تحویل مرکبات به استان مقصد اقدام کند.


وی متذکر شد: خوشبختانه در سال جاری، علاوه بر فراوانی تولید و توسعه صادرات، نزدیک به 300 هزار تن مرکبات نیز از سوی باغداران و سورتینگ داران در انبارهای استان ذخیره سازی شده است، لذا از نظر ذخیره سازی مرکبات برای شب عید، هیچ مشکلی در استان نداریم.


سرپرست مدیریت تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی مازندران در پایان در خصوص قیمت خرید و فروش پرتقال در بازار حال حاضر استان، پاسخ داد: میانگین قیمت خرید روی درخت پرتقال یک هزار و 100 تا یک هزار و 500 تومان، قیمت در میادین میوه و تره بار یک هزار و 500 تا یک هزار و 800 تومان و قیمت در کف بازار . خرده فروشی از 2 هزار تا 2 هزار و 500 تومان می باشد.

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه