قیمت هندوانه نصف شب یلدا شد/ پیاز و گوجه به دلیل کمبود عرضه گران شد/ وزارت کشاورزی بی برنامه است

قیمت هندوانه نصف شب یلدا شد/ پیاز و گوجه به دلیل کمبود عرضه گران شد/ وزارت کشاورزی بی برنامه است

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">هادی بختیاری کارشناس بازار میوه درباره قیمت انار و هندوانه بعد از شب یلدا به تراز گفت: به دلیل کمبود انار با کیفیت و عدم اختصاص این میوه به شب یلدا، قیمت این میوه بعد از شب یلدا تغییر چندانی نداشته است.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ هادی بختیاری کارشناس بازار میوه درباره قیمت انار و هندوانه بعد از شب یلدا گفت: به دلیل کمبود انار با کیفیت و عدم اختصاص این میوه به شب یلدا، قیمت این میوه بعد از شب یلدا تغییر چندانی نداشته است. وی درباره کاهش قیمت هندوانه افزود: قیمت هندوانه بر عکس انار بعد از پایان شب یلدا به شدت کاهش یافت و تقریبا می توان به کمتر از نصف قیمت در شب یلدا رسیده است.


بختیاری در ادامه درباره وضعیت قیمت در بازار میوه نسبت به چند هفته گذشته خاطرنشان کرد: تقریبا یک ثبات نسبی در قیمت بازار میوه وجود دارد که البته مقداری از آن به دلیل رکود ناشی از کمبود بار است. این کارشناس قیمت گذاری بازار میوه درباره فراوانی برخی از محصولات تصریح کرد: میوه هایی مانند سیب و پرتقال به دلیل فراوانی دچار افزایش قیمت نخواهند شد، اما در مقابل پیاز و گوجه فرنگی در چند روز اخیر به دلیل کمبود عرضه دچار افزایش قیمت شده اند.


وی درباره قیمت پیاز و گوجه فرنگی در هفته های آینده اظهار داشت: تا یک ماه آینده برداشت جدید گوجه و پیاز آغاز شده و با توجه به ایجاد فراوانی قیمت این دو محصول نیز کاهش خواهد داشت. وی در توضیح افزایش عرضه افزود: تا ماه آینده پیاز چابهر، بندر و جیرفت قابل برداشت خواهد بود.


بختیاری با اشاره به بی برنامگی جهاد کشاورزی گفت: متاسفانه سال گذشته سیب زمینی بسیار بیشتر از مصرف داخلی کشور کاشته شد که به دلیل این موضوع و عدم برنامه ریزی مناسب برای صادرات این محصول ما شاهد دفن کردن مقدار زیادی سیب زمینی بودیم. وی با اشاره به کاهش قیمت ها به دلیل عرضه بیش از حد نیاز افزود: با کاهش بیش از حد قیمت ها در مرحله اول کشاورز و در مرحله بعد به دلیل وقوع اتفاقاتی مانند دفن سیب زمینی ها به بیت المال و اموال عمومی آسیب وارد می شود.


این کارشناس بازار میوه اظهار داشت: امیدوارم در آینده با انجام برنامه ریزی های مناسب در جهت تناسب عرضه و تقاضا و با پیش بینی استفاده برخی از میوه و صیفی جات مانند سیب زمینی و گوجه فرنگی در صنایع تبدیلی و صنعتی مانند چیپس و رب گوجه مانع از هدررفت منابع بیت المال شویم.

 

 

 

 

تراز


ارسال دیدگاه