سلامت کامل برنج های وارداتی موجود در بازار مازندران
اختصاصي/ مدير نظارت بر مواد غذايي، بهداشتي و آرايشي دانشگاه علوم پزشکي مازندران خبر داد

سلامت کامل برنج های وارداتی موجود در بازار مازندران

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">مدیر نظارت بر مواد غذایی، بهداشتی و آرایشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از سلامت کامل برنج های وارداتی موجود در بازار مازندران خبر داد.<br /> </span></p>

حسن مکرمی ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار مازند اصناف گفت: تاکنون هیچ  موردی در خصوص آلودگی برنج های وارداتی در بازار مازندران گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه برنج های وارداتی موجود در بازار استان در سلامت کامل هستند، خاطرنشان کرد: از سال 1391 تاکنون فرآیند واردات برنج با قوانین خاصی اتجام می شود.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، بهداشتی و آرایشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: بر اساس این قانون، نمامی محموله های برنج که از کشور مبدا به ایران بارگیری می شوند، با ارائه کد به هر محموله، دارای کد ثبت مبدا می شود که به راحتی قابل شناسایی و پیگیری است.

مکرمی در ادامه اظهار داشت: در جلسات متعددی که سازمان غذا و دارو با کارخانه های مبدا و وارد کننده برنج برگزار کرده است، بارها و بارها تاکید شده است که در صورت مشاهده برنج های آلوده، آن کارخانه بلاک لیست شده و ادامه همکاری با آن قطع خواهد شد.

 


وی با بیان اینکه کارخانه های مبدا خود برای تداوم ارتباط، اقدام به ارائه برنج های آلوده و تاریخ مصرف گذشته نمی کنند، اضافه کرد: سازمان غذا و دارو بسیار سختگیرانه تر از استاندارد ملی ضمن نظارت بر کالاهای وارداتی، با متخلفان برخورد خواهد کرد.


مدیر نظارت بر مواد غذایی، بهداشتی و آرایشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پایان با بیان اینکه برنج های وارداتی مشکلی ندارد، اذعان کرد: موارد اعلام شده در خصوص برنج های موجود در کشور و به ظاهر تاریخ گذشته است که از قبل در برخی انبارها، موجود بوده و راهی بازار شده است.


انتهای پیام/


ارسال دیدگاه