اتحادیه آلومینیوم کاران ساری در آستانه ادغام با اتحادیه مصنوعات فلزی
اختصاصي/ مازند اصناف گزارش مي دهد

اتحادیه آلومینیوم کاران ساری در آستانه ادغام با اتحادیه مصنوعات فلزی

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">برابر قانون، اتحادیه آلومینیوم کاران ساری با اتحادیه همگن مصنوعات فلزی این شهرستان ادغام خواهد شد.<br /> </span></p>

به گزارش  خبرنگار مازند اصناف؛ اتحادیه آلومینیوم کاران ساری با بیش از 170 عضو در آستانه ادغام با اتحادیه مصنوعات فلزی این شهرستان قرار دارد.

بر اساس این گزارش، این تصمیم که در پی عدم برگزاری چند دوره انتخابات و عدم تایید صحت برگزاری یک دوره انتخابات و همچنین به حد نصاب نرسیدن تعداد داوطلبان در انتخابات اخیر اخذ شده است، جهت ادغام این اتحادیه، انتخاب اتحادیه همگن به مجمع عمومی اصناف مرکز استان سپرده شد تا پس از تصمیم گیری، و با اعلام اتحادیه همگن، این اتفاق نه چندان خوشایند از سوی کمیسیون نظارت انجام گیرد.


اسماعیل هادی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص ادغام اتحادیه آلومینیوم کاران ساری گفت: برابر تبصره ماده 7 آیین نامه اجرایی نحوه برگزاری انتخابات هیات مدیره اتحادیه های صنفی، چنانچه تعداد داوطلبان ثبت نام شده کمتر از نصاب مقرر در این ماده باشد، کمیسیون موظف است نسبت به ادغام این اتحادیه اقدام کند.

وی افزود: از آنجا که طیق قانون تعداد داوطلبان عضویت در هیات مدیره اتحادیه های کمتر از هزار عضو 10 نفر است و این تعداد در این انتخابات به 6 نفر انجامید، لذا ادغام این اتحادیه با اتحادیه همگن در دستور کار کمیسیون نظارت قرار گرفت.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: جهت انتخاب اتحادیه همگن این امر در مجمع عمومی روسای اتحادیه های صنفی و اتاق اصناف ساری مطرح و در نهایت اتحادیه مصنوعات فلزی به عنوان اتحادیه همگن با اتحادیه آلومینیوم کاران انتخاب شد.

هادی نژاد  با بیان اینکه در جلسه دیروز، درخواست مجمع عمومی از کمیسیون نظارت، برگزاری مجدد انتخابات این اتحادیه با توجه به سابقه صنفی و تعداد بالای اعضای این اتحادیه بوده است؛ اذعان کرد: برابر قانون اعضای اتحادیه آلومینیوم کاران پس از ادغام نیز می توانند پس از طی مدت، درخواست اتحادیه مستقل آلومینیوم کاران را با احراز شرایط مندرج در قانون نظام صنفی به کمیسیون نظارت اعلام دارند.


گفتنی است در حالیکه تعداد داوطلبان انتخابات هیات مدیره اتحادیه آلومینیوم کاران به 10 نفر رسیده بود، تنها چند ساعت مانده به پایان مهلت ثبت نام، اقدام عجیب، قابل تامل و سوال برانگیز 4 تن از داوطلبان مبنی بر انصراف از حضور در انتخابات، این تعداد را به 6 نفر تقلیل داد تا کمیسیون نظارت برابر قانون عمل کرده و این اتحادیه را علیرغم سابقه طولانی و تعداد اعضای بیش از 170 نفر، منحل و با اتحادبه مصنوعات فلزی ادغام کند.


انتهای پیام/



ارسال دیدگاه