تاکید عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران بر نوین سازی نظام توزیع

تاکید عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران بر نوین سازی نظام توزیع

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف ایران بر نوین سازی نظام توزیع و اصلاح قوانین کسب و کار تاکید کرد.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ سعید ممبینی  با یادآوری جمعیت ۲۵ میلیونی اصناف عنوان کرد: جمعیت بالای این قشر از جامعه نشان دهنده آن است که باید به خواسته های آن ها رسیدگی کرد و دولت به جای ارائه تسهیلات و وام ، برای بهبود شرایط کسب و کار در تسهیل قوانین اقدامی صورت دهد.

 

وی تصریح کرد: یکی از راهکارهای جلوگیری از این رویدادها تشکیل واحد صنفی منطبق با نیاز جامعه است در حال حاضر میزان واحد های صنفی در سطح شهر بیش از نیاز حقیقی جامعه بیشتر است بنابراین شرایط برای بهبود تجارت مهیا نیست.

ممبینی در پاسخ به این پرسش که برای ایجاد رقابت در بین اصناف چه اقداماتی باید صورت داد، گفت: در حال حاضر به دلیل وجود فروشگاه های زنجیره ای و بزرگ شاهد ایجاد فضای رقابتی هستیم اما به دلیل سطح دانش فعالان صنفی این قشر هنوز نتوانسته  از این فضای رقابتی در جهت بهبود شرایط استفاده کند.

عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف ایران در ادامه افزود: تنها راه ایجاد رقابت استفاده از امکانات روز و نوین سازی اصناف است؛ بنابر این اصناف باید قبل از هر اقدامی به فکر ارتقاء سطح خود باشند البته در نهایت تمام این مسایل به سود مصرف کننده خواهد بود.

وی با اشاره به سهم اندک اصناف در صادرات گفت: باید اصلاحاتی در وضعیت فعلی صادرات ایجاد کرد و تسهیلاتی همچون پشتیبانی از کالا و خدمات پس از فروش برای آن در نظر گرفت تا مصرف کننده های بیشتری را به خود جذب کند.

رئیس اتاق اصناف اهواز در خصوص نقش اصناف در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اصناف همیشه در انتخابات جزء اقشار فعال بوده و نهایت تلاش خود را می کنند تا در آن سهمی داشته باشند و نمایندگانی از جامعه را در مجلس حمایت کنند و به آن رأی دهند.

 

 

 

 

اتاق خبر


ارسال دیدگاه