جایگاه اصناف در برنامه ششم ارتقا می یابد

جایگاه اصناف در برنامه ششم ارتقا می یابد

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">رییس اتاق اصناف تهران در اجلاس روسای اتحادیه صنفی اتاق با اشاره به حضور میلیونی مردم ایران در اربعین حسینی و نقش اصناف در پشتیبانی از این حماسه ملی گفت: حرکتی فوق العاده بود که اصناف انجام دادند. از حمایت و پشتیبانی از ۲۵ میلیون زائر در نجف و کربلا در قالب سپاه حضرت محمد رسول ا&hellip; و استانداری تهران در ستاد معین نجف تقدیر می کنم.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛  علی فاضلی اظهار کرد: در بحث انتخابات آینده یک حرف بیشتر نداریم. وظیفه جمعی اصناف هدایت مجموعه مردم در صحنه انتخابات و صندوق های آراست. در تبعیت از مقام معظم رهبری نقش اصناف در انتخابات پررنگ تر خواهد بود ضمن اینکه جلب مشارکت مردمی وظیفه اصلی اصناف در انتخابات است. اصناف به هیچ عنوان حق برخورد سیاسی با انتخابات را در کشور ندارد اما اگر کاندیدای صنفی باشد بدون استثنا از او حمایت می کنیم.


وی رئیس جدید سازمان امور مالیاتی را انسانی بادانش و فرهیخته خواند و گفت: به طور یقین با سازمان امور مالیاتی در آینده توافقات خوبی خواهیم داشت.



رییس اتاق اصناف ایران گفت: در تدوین لایحه برنامه ششم توسعه ، اتاق اصناف در  ۱۹ کمیته مشارکت داشت که نتایج خوبی از آن در حال استخراج است.



فاضلی با تشکر از کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت می خواهد خود را از تولید خدمات رها کند. این مهم با کمک کارشناسان اصناف بود که اتفاق افتاد و بخش خدمات دولتی به سمت بنگاه های اقتصاد کوچک هدایت شود.



وی اضافه کرد: دولت می خواهد بانک کسب و کار راه اندازی کند و اگر حمایت اصناف باشد نیازی به این بانک ها نیست. اصناف بهتر از دیگران متوجه جریانات حذف یا اضافه کردن وزارتخانه می شوند و مخالفتشان هم آگاهانه است.



رئیس اتاق اصناف ایران در پایان با اشاره به جایگاه جدید اصناف در برنامه ششم توسعه که برای نخستین بار درتاریخ اصناف و اقتصاد ایران به وقوع خواهد پیوست ،گفت: در کمیته های مختلف برنامه ششم اصناف جایگاه خاصی پیدا کردند. اتاق اصناف عضو دایمی شورای گفتگو شد؛ در گذشته اتاق اصناف بودجه ای نداشت اما اکنون در برنامه ششم و نظام برنامه ریزی برای سال آینده اصناف بودجه در نظر گرفتند.


فاضلی ادامه داد: اتاق اصناف عضو صندوق توسعه ملی شد. عضو شورای پول و اعتبار شدیم هرچند که برخی ها مخالفند اما به نتیجه خواهد رسید تا اتاق اصناف عضو شورای پول و اعتبار شود. همچنین تمام اتاق های اصناف در استان های کشور عضو برنامه ریزی استانداری ها شدند.

 

 

 

 

اصناف ایران


ارسال دیدگاه