در مورد کارگاه‌های سنگ‌شکن، باید مسأله تولید و محیط زیست د رکنار هم درنظر گرفته شوند
فرماندار چالوس:

در مورد کارگاه‌های سنگ‌شکن، باید مسأله تولید و محیط زیست د رکنار هم درنظر گرفته شوند

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">&nbsp;فرماندار چالوس گفت: برای حل مشکلات مربوط به کارخانجات سنگ&zwnj;شکن چالوس نباید تنها به آلودگی&zwnj;های زیست&zwnj;محیطی توجه کرد، بلکه تولید و اشتغال&zwnj;زایی این صنعت نیز باید در نظر گرفته شود.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ به نقل از چالوس ما، محمدناصر زندی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای حل مشکلات مربوط به کارخانجات سنگ‌شکن چالوس نباید تنها به آلودگی‌های زیست‌محیطی توجه کرد، بلکه تولید و اشتغال‌زایی این صنعت نیز باید در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه اختیارات استاندار در کمیته رفع موانع تولید به فرماندار تفویض شده است، افزود: در این کمیته مشکل تأمین مواد اولیه کارخانجات سنگ‌شکن مورد بررسی قرار گرفته و تلاش می‌شود با رعایت همه جوانب، معدن مناسبی برای این کارخانه‌ها درنظر گرفته شود.

فرماندار چالوس با تأکید بر اینکه برخی صنایع برای محیط زیست خطراتی به همراه دارند، تصریح کرد: در کنار مسائل اقتصادی، حفظ محیط زیست نیز در مورد این صنایع از اولویت برخوردار است و نباید به قیمت نابودی محیط زیست، مشکلات مربوط به اشتغال و تولید را حل و فصل کنیم.

زندی آلودگی محیط زیست را حق‌الناس دانست و ادامه داد: انتظار مردم از دولت، جلوگیری از مزاحمت‌هایی مانند آلودگی صوتی، آلودگی هوا و مشکلات این‌چنینی است، البته نباید یک‌جانبه به مسأله نگریست.

وی با بیان اینکه کارخانجات سنگ‌شکن در زمان احداث در خارج از منطقه مسکونی قرار گرفته بودند، تأکید کرد: با توجه به توسعه شهر چالوس امروز این صنعت مشکلاتی را برای ساکنان منطقه به وجود آورده است، البته صاحبان این مشاغل به طور رسمی متخلف نیستند، اما برای خروج آنان از شهر باید چاره‌ای اندیشیده شود.

زندی در پایان گفت: با توجه به وجود منطقه حفاظت شده البرز مرکزی یافتن مکان مناسب برای این صنعت کاری مشکل است، اما با همکاری مدیران باید این مسأله حل شود و باعث نابودی این صنعت نشویم.


ارسال دیدگاه