اتاق های اصناف در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی پیشگام بوده اند

اتاق های اصناف در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی پیشگام بوده اند

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">زند اراکنماینده اتاق اصناف ایران در استان مرکزی ( اراک ) گفت: اتاق های اصناف در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی پیشگام بوده اند.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ جمشید زند به عنوان یکی از ناطقان چهارمین اجلاس هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران اظهار کرد: اصناف با وجود رکود بازار با مشکلاتی همچون افزایش شدید نرخ های مالیاتی مواجه شده اند.


وی با انتقاد از فشارهای مالیاتی بر اصناف گفت: در سالی که رکود اقتصادی داشتیم، مالیات اصناف حداقل ۳۰ درصد افزایش یافت در حالی که هیچ کجای دنیا در زمان رکود این گونه عمل نمی شود.


به گزارش خبرنگار ما ، هنگام سخنان آقای زند در خصوص افزایش ۳۰ درصدی مالیات صنوف، شمار زیادی از نمایندگان اتاق اصناف حاضر در اجلاس تصریح کردند که مالیات صنوف در شهرهای متبوع آنها تا ۸۰ درصد هم افزایش یافته است.


زند ادامه داد: به دلیل فشارهای مالیاتی و برخی مشکلات دیگر از جمله مسئله بیمه تامین اجتماعی، میزان مراجعه صاحبان صنوف در اراک برای ابطال پروانه های کسب افزایش یافته است.


رییس اتاق اصناف استان مرکزی ، خواستار روشن شدن تکلیف وضعیت بازرسی و نقش کمیسیون های تخصصی اصناف شد.


وی در خصوص پرداخت تسهیلات اعتباری خرید کالا گفت: پرداخت تسهیلات اعتباری خرید کالا کار اشتباهی است زیرا که اصناف همواره بسیاری از کالاها را به صورت اقساطی به مردم عرضه می کردند که هنوز هم ادامه دارد.


زند همچنین خواستار توجه بیشتر دولت به نقش اصناف در اقتصاد کشور شد و از مسئولان خواست تا در تصمیم گیری های اقتصادی، از مسئولان اتاق اصناف هم نظرخواهی شود.


وی با اشاره به انتخابات پیش رو در اسفند ماه امسال، خواستار حضور گسترده کسبه و بازار در انتخابات شد و اظهار امیدواری کرد اصناف همچون گذشته حضور چشمگیری در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان داشته باشند.

 

 

 

 

اصناف ایران


ارسال دیدگاه