برگزاری نخستین کارگاه آموزشی خبازی در شهرستان فریدونکنار
سرپرست مرکز آموزش فني و حرفه‌اي فريدونکنار خبر داد

برگزاری نخستین کارگاه آموزشی خبازی در شهرستان فریدونکنار

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه&zwnj;ای فریدونکنار از برگزاری نخستین کارگاه آموزشی خبازی در سه حرفه پیشکار، خمیرگیر و شاطر نان سنتی در این شهرستان خبر داد.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ ایمان حسن‌زاده‌اندی امروز گفت: یک ماه از شروع‌ به‌ کار رسمی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای فریدونکنار با حمایت‌های فرماندار شهرستان و مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران گذشته است و باوجود کمبود‌ها، خدمت به مردم، این مجموعه کوچک را بر آن داشت با نیروی صدچندان به انجام وظیفه بپردازند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های مهم مرکز فنی و حرفه‌ای فریدونکنار اگر بیش از دیگر مراکز شهرهای بزرگ استان نباشد، کمتر نیز نیست، افزود: کارگاه آموزشی خبازی در سه حرفه پیشکار، خمیرگیر و شاطر نان سنتی به تعداد 130 نفر در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان فریدونکنار تشکیل شده است.

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای فریدونکنار تصریح کرد: این دوره به‌منظور ارتقای مهارتی قشر خبازان و آشنایی با متدهای جدید پخت و همچنین افزایش کیفیت این قوت غالب مردم که نقش اساسی در سلامت آحاد جامعه ایفا می‌کند، بوده است.

این مسئول با اشاره به اینکه در این زمینه در بیشتر شهرهای استان دست‌اندرکار برگزاری دوره‌های آموزشی هستم، بیان کرد: این کارگاه‌های آموزشی در فریدونکنار از حیث تعداد و کیفیت آموزش بی‌نظیر بود که جا دارد از زحمات رئیس اداره غله و خدمات بازرگانی شهرستان در هماهنگی این دوره‌ها تشکر ویژه داشته باشیم.

حسن‌زاده از تشکیل کلاس تعمیر و آشنایی با مدارات تلفن‌های هوشمند ویژه صنف تعمیرکاران موبایل با حضور 33 نفر از تعمیرکاران شهرستان برای اولین‌بار در شهر فریدونکنار خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به کیفیت استاد مدعو توسط این مرکز خوشبختانه با رضایت‌مندی بسیار بالای صنف مربوطه متقاضی دوره‌های بیشتر در این زمینه هستند.

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان فریدونکنار اظهار کرد: کلاس برق‌کار صنعتی با حداکثر ظرفیت ثبت‌نامی در پرتال سازمان یعنی 16 نفر در هنرستان شهید نجات‌بخش شهر فریدونکنار تشکیل شد که با توجه به استقبال بی‌نظیر کارآموزان مجبور به انجام امتحان ورودی برای این دوره و در نوبت قرار دادن تعدادی از کارآموزان برای دوره‌های آتی شدیم.

وی از معرفی معتادان بهبودیافته معرفی‌شده از بهزیستی و کمپ‌های MMT و ترک اعتیاد به کلاس‌های آموزشی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان فریدونکنار خبر داد و گفت: دو نفر از این افراد برای اخذ وام مشاغل خانگی به کارگروه اشتغال استان معرفی شدند.

حسن‌زاده در پایان گفت: عقد قرارداد همکاری با کمیته امداد امام خمینی برای آموزش مددجویان در رشته‌های کارآفرینی، پرورش قارچ و پرورش گل در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان فریدونکنار انجام شده است.

 

 

 

 

فارس


ارسال دیدگاه