آخرین قیمت‌ها از بازار میوه و تره‌بار+ جدول

آخرین قیمت‌ها از بازار میوه و تره‌بار+ جدول

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">قیمت انواع میوه و تره&zwnj;بار در مقایسه با هفته&zwnj;های اخیر در بیشتر اقلام با ثبات نسبی همراه بوده است، اما برخی اقلام از جمله گوجه فرنگی و خیار با افزایش قیمت روبرو شده&zwnj;اند. <br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ به طور کلی وضعیت عرضه انواع میوه و تره‌بار در پاییز امسال کاستی چندانی نداشته است و حتی برخی اقلام از جمله پرتقال،نارنگی، پیاز، سیب زمینی بیش از آن چیزی که انتظار می‌رفته است در بازار عرضه شده‌اند. این موضوع سبب شده که بیشتر اقلام افزایش قیمت چندانی پیدا نکنند و حتی تعدادی از اقلام در قیمت‌های کف خود قرار بگیرند. اما از سوی دیگر وضعیت تقاضا با وضعیت عرضه در بازار میوه و تره‌بار تناسبی نداشته است و به گفته تعدادی از فروشندگان میوه و تره‌بار تقاضا در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افت محسوسی داشته است.

 

در بازار میوه به عنوان نمونه هر کیلوگرم سیب درجه یک ۵۲۰۰ تومان، سیب درجه دو ۲۰۰۰ تومان و پرتقال و نارنگی بین ۲۵۰۰ تا ۵۰۰۰ هزار تومان به طور متوسط قیمت دارد.

 

در میان سایر اقلام میوه طی هفته‌های اخیر قیمت خیار با روند افزایشی روبرو شده به طوری هر کیلوگرم خیار بوته‌ای ۳۰۰۰ هزار تومان و خیارگلخانه‌ای ۴۰۰۰ تومان عرضه می‌شود. همچنین در میان تره‌بار گوجه فرنگی از دیگر اقلامی است که طی روز‌های گذشته افزایش قیمت داشته است. هر کیلوگرم گوجه فرنگی درجه یک بوته‌ای ۵۰۰۰ تومان و گوجه فرنگی گلخانه‌ای ۶۰۰۰ هزار تومان در میوه فروشی‌های سطح شهر عرضه می‌شود.

 

اما برخی اقلام میوه که تغییر چندانی در قیمت‌هایشان نداشته‌اند می‌توان به خرمالو،انار،کیوی،گریپ فروت و لیمو شیرین اشاره کرد.

 

همچنین در میان انواع تره‌بار هر کیلوگرم فلفل دلمه‌ای ۲۵۰۰ تومان عرضه می‌شود که در مقایسه با هفته‌های اخیر روند کاهشی پیدا کرده است. از سوی دیگر هر کیلوگرم سیب زمینی و پیاز ۱۲۰۰ تومان،هویج ۱۴۰۰ تومان و هندوانه ۴۰۰ تومان عرضه می‌شود. در میان سایر اقلام نیز هر کیلوگرم کاهو ۱۰۰۰ تومان، شلغم و چغندر ۲۰۰۰ تومان، کدو ۱۹۰۰ تومان و بادمجان ۲۰۰۰ و لیمو ترش ۱۷۰۰ تومان عرضه می‌شود.

 

 

نوع میوه (هر کیلوگرم) متوسط قیمت
سیب درجه یک ۵۲۰۰ تومان
سیب درجه دو ۲۰۰۰ تومان
پرتقال درجه یک ۴۵۰۰ تومان
پرتقال درجه دو ۲۵۰۰ تومان
نارنگی درجه یک ۵۰۰۰ تومان
نارنگی درجه دو ۲۵۰۰ تومان
خیار بوته‌ای ۳۰۰۰ تومان
خیار گلخانه‌ای ۴۰۰۰ تومان
انار درجه یک ۵۰۰۰ تومان
انار درجه دو ۲۵۰۰ تومان
موز ۳۴۰۰ تومان
گلابی ۷۵۰۰ تومان
کیوی ۵۰۰۰ تومان
گریپ فروت ۳۰۰۰ تومان
خرمالو ۳۰۰۰ تومان
انگور ۲۸۰۰ تومان
سیب فرانسوی ۶۰۰۰ تومان
لیمو شیرین ۳۵۰۰ تومان

 

 

 

 

انواع تره‌بار(هر کیلوگرم) متوسط قیمت
سیب زمینی ۱۲۰۰ تومان
پیاز ۱۲۰۰ تومان
کلم ۱۵۰۰ تومان
کاهو ۱۰۰۰ تومان
هویج ۱۴۰۰ تومان
هندوانه ۴۰۰ تومان
بادمجان ۲۰۰۰ تومان
کدو ۱۹۰۰ تومان
شلغم ۱۸۰۰ تومان
چغندر ۲۰۰۰ تومان
لیموترش ۷۵۰۰ تومان
فلفل دلمه‌ای ۲۵۰۰ تومان
گوجه فرنگی بوته‌ای ۵۰۰۰ تومان
گوجه فرنگی گلخانه‌ای ۶۰۰۰ تومان

 

 

 

منبع: ایسنا

ارسال دیدگاه