یکشنبه بازار شیرگاه دودش به چشم بومی ها، سودش به جیب غیربومی ها
اختصاصي/رئيس اتاق اصناف شيرگاه مطرح کرد

یکشنبه بازار شیرگاه دودش به چشم بومی ها، سودش به جیب غیربومی ها

<p><span style="font-size: larger;"> با توجه به کوچک بودن وسعت جغرافیایی شهر و ظرفیت محدود جمعیتی و همچنین نزدیکی به قائمشهر، وجود چنین بازاری، کسادی بازار را برای کسبه شیرگاهی، دو چندان می کند.</span></p>

سید علی اکبر ساداتی دقایقی قبل در گفت و گو با خبرنگار مازند اصناف گفت: سوادکوه شمالی دارای 10 اتحادیه صنفی و نزدیک به یک هزار واحد صنفی است.

وی افزود: سوادکوه شمالی و سوادکوه هیچکدام از وجود میدان میوه و تره بار و کشتارگاه بهره ای نمی برند و نبود این دو مجموعه حمایتی بازار، که در واقع منبع تامین واحدهای صنفی قصابی و میوه و تره بار این منظقه از استان است موجب بروز مشکلات عدیده ای برای کاسبان این عرصه شده است.

رئیس اتاق اصناف شیرگاه با اشاره به گردش مالی ضعیف بازار در شیرگاه، خاطرنشان کرد: سهم وصول مالیاتی شیرگاه بیشتر از ظرفیت موجود در شهرستان است، مضاف بر آنکه ارزش افزوده نیز در سال های اخیر مزید بر علت شده است.

ساداتی با بیان اینکه بازار هفتگی در شیرگاه در روزهای یکشنبه و در مدخل ورودی شهر برگزار می شود، اذعان کرد: غالب کسبه یکشنبه بازار شیرگاه را افراد غیربومی تشکیل می دهند و این امر موجب خروج نقدینگی از شهر می شود که امیدواریم تدابیر خاص در خصوص برپایی این بازار و اثرات آن بر بازار و شهر اتخاذ شود. هرچند نباید فراومش کنیم که با توجه به کوچک بودن وسعت جغرافیایی و ظرفیت محدود جمعیتی شهر و همچنین نزدیکی به قائمشهر، وجود چنین بازاری، کسادی بازار را برای کسبه شیرگاهی، دو چندان می کند.

وی در ادامه از تداخل صنفی به عنوان یکی از مشکلات عمده سوادکوه شمالی نام برد و اظهار کرد: ساماندهی و حل و فصل تداخل صنفی موجود در بازار از برنامه های اساسی اتاق اصناف می باشد و در این راستا با افزودن تعداد بازرسان، سعی در ساماندهی و کنترل آن در شیرگاه داریم.

رئیس اتاق اصناف سوادکوه شمالی در ادامه به حذف حدود و سقف صنفی در قوانین نظام صنفی اشاره و تصریح کرد: از میان برداشتن حدود و سقف صنفی در شهرهای کوچک و با توجه به ظرفیت محدود و شکننده آنها، نه تنها به بازار کمک نمی کند بلکه موجب خلق مشکلات فراوان نیز می شود.

ساداتی در پایان در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص نرخ آژانس های تاکسی تلفنی در شیرگاه بیان کرد: نرخ آژانس های تلفنی در ساعات روز 3 هزار تومان و درساعات شب 3 هزار و 500 تومان نرخگذاری شده است.

به گزارش خبرنگار ما، سید علی اکبر ساداتی، طهمورث خسروی، جابر خانلری، ارسلان حیدری و قربانعلی صالحی 5 عضو هیات مدیره اتاق اصناف شیرگاه می باشند که سید علی اکبر ساداتی علاوه بر سمت رئیس اتاق اصناف این شهرستان یکی از 7 نماینده اتاق اصناف ایران در مازندران نیز برگزیده شده است.

گفتنی است اتاق اصناف سوادکوه شمالی در شیرگاه، خیابان شهید تیموری، جنب پل ولایت واقع شده است که متقاضیان پروانه کسب جهت اخذ آگاهی از جزییات آن، می توانند با شماره تلفن 42446921-011 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه