پرونده امحای سیب‌زمینی در سازمان بازرسی مطرح است/نباید قبل از کسب نتیجه اظهار نظر کرد
عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس:

پرونده امحای سیب‌زمینی در سازمان بازرسی مطرح است/نباید قبل از کسب نتیجه اظهار نظر کرد

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: هم&zwnj;اکنون پرونده بررسی امحای سیب&zwnj;زمینی در سازمان بازرسی کل کشور مطرح است و علاوه بر این نهاد، دستگاه&zwnj;هایی همانند وزارت جهاد کشاورزی هم در حال بررسی موضوع هستند.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ امحای یک‌هزار و 700 تن سیب‌زمینی در کشور یکی از مهم‌ترین بحث‌هایی بود که روزهای گذشته فضای رسانه‌ها و جو عمومی جامعه را به خود اختصاص داده بود.

در بیان علل مختلف امحای سیب‌زمینی در کشور و چگونگی رسیدگی به آن با عزت‌الله یوسفیان‌ملا عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به گفت‌وگو پرداختیم.

یوسفیان‌ملا در مورد چگونگی رسیدگی به امحای سیب‌زمینی در کشور با اشاره به اینکه نباید افراد در داخل کشور به اظهار نظر زودهنگام دست زد،افزود: قبل از کسب نتایج لازم و اطمینان از موضوعی نمی‌توانیم در مورد آن اظهار نظر کرده و فرد یا افرادی را متهم کنیم.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمی‌توان در مورد امحای یک‌هزار و 700 تن سیب‌زمینی در کشور حرفی به میان آورد زیرا بازرسان در حال بررسی لازم هستند تا شرایط سیب‌زمینی امحا شده را اعلام کنند.

این مسئول با بیان اینکه گفته می‌شود امحای این محصول به خاطر حفظ سطح قیمت‌ها نبوده است، خاطر نشان کرد: بازرسان هم‌اکنون در حال بررسی این موارد هستند هر چند عللی همانند اثر انبارداری نامناسب و تبدیل به ضایعات شدن محصول و چگونگی قابلیت مصرف انسانی آن در حال بررسی لازم است.

یوسفیان‌ملا با اشاره به اینکه براساس نتایج اعلام شده باید معلوم شود که آیا واقعا سیب‌زمینی‌ها پوشیده بوده و یا از قابلیت مصرف داشتند، گفت: پس از کسب نتایج لازم و اطمینان از موضوع در آینده نظرات لازم اعلام می‌شود.

وی با اعلام اینکه هم‌اکنون پرونده بررسی امحای سیب‌زمینی در سازمان بازرسی کل کشور مطرح است، بیان کرد: علاوه بر این نهاد، دستگاه‌هایی همانند وزارت جهاد کشاورزی هم در حال بررسی موضوع هستند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: نتایج این مهم در آینده‌ای نزدیک اعلام شده و به مجلس شورای اسلامی و دیگر ارگان‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.

 

فارس مازندران


ارسال دیدگاه