کشت کلزا در ۴۰۵ هکتار از زمین‌های کشاورزی گلوگاه
مدير جهاد کشاورزي گلوگاه خبر داد

کشت کلزا در ۴۰۵ هکتار از زمین‌های کشاورزی گلوگاه

<p><span style="font-size: larger;">مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه از کاشت دانه روغنی کلزا در سطح 405 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛  به نقل از گلوگاه ما، رضا پورفلاح صبح امروز طی گفت‌وگویی اظهار کرد: در سال زراعی جاری بیش از ۴۰۵ هکتار از اراضی مستعد و حاصل‌خیز کشاورزی گلوگاه زیر کشت دانه روغنی کلزا رفته است.

وی با بیان این که از این مقدار کاشت، ۳۵۰ هکتار سطح سبز مناسبی داشته است، افزود: سطح کاشت کلزا در این شهرستان نسبت به سال گذشته افزایش بیش از۵۷۰ درصدی داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه با بیان اینکه امسال بذر اصلاح شده کلزا از طریق دولت تهیه و در اختیار کشاورزان قرار گرفت، تصریح کرد: بیش از ۳ هزار و ۵۲۰ کیلوگرم بذر هیبرید کلزا در ارقام مختلف بین کلزاکاران این شهرستان توزیع شده است.

پورفلاح با بیان اینکه سطح بیمه کلزا در شهرستان ۱۱۶هکتار است، اضافه کرد: توجه کلزاکاران به توصیه‌های کارشناسان و مروجان جهاد کشاورزی، اهمیت کلزا در تناوب کشت، تأثیر در  پایداری تولید گندم و … از دلایل افزایش سطح زیرکشت این محصول در شهرستان گلوگاه است.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات به کشاورزان در راستای ایجاد انگیزه و ترغیب آنها به کشت محصول کلزا، گفت: در این راستا به‌ازای هر هکتار سطح زیرکشت کلزا ۲ میلیون ‌و ۵۰۰ هزار تومان تسهیلات ارزان‌قیمت پرداخت شد.


ارسال دیدگاه