جشنواره ملی مرکبات در قائم‌شهر برگزار می شود+زمان و مکان

جشنواره ملی مرکبات در قائم‌شهر برگزار می شود+زمان و مکان

<p><span style="font-size: larger;">&nbsp;همزمان با شب یلدا جشنواره ملی مرکبات در قائم&zwnj;شهر نیز برگزار می&zwnj;شود.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛  از ۴.۵ میلیون تن تولید مرکبات کشور مازندران با ۲.۵ میلیون تن، بیش از ۵۵ درصد تولید مرکبات کشور را به خود اختصاص داده است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه هماهنگی جشنواره ملی مرکبات، مازندران را پرچم‌دار تولیدات کشاورزی دانست و اظهار داشت: برگزاری جشنواره ملی مرکبات با توجه به تولید بالای مازندران، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به شناساندن محصولات مرکبات از منظر خواص فیزیولوژیکی، دارویی و درمانی بیان کرد: پس از برداشت مرکبات روش‌های فرآوری، بسته‌بندی، بازاریابی و تجارت در سودآوری اقتصادی آن نقش بسزایی دارد.

مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران، بازاریابی و بازرگانی محصولات کشاورزی را یکی از مشکلات بخش کشاورزی دانست و گفت: نبود تشکل‌های بزرگ عرضه ما را با انبوه تولیدات در زمان عرضه، مواجه می‌کند که موجب زیان تولیدکنندگان می‌شود و دولت برحسب قانون، وارد عمل شده و وزارت جهاد کشاورزی برای حفظ و حمایت از تولیدکنندگان اقدام به خرید توافقی می‌کند.

وی بابیان اینکه بازارهای داخلی پاسخگوی تولید ما نیست، اذعان کرد: ما باید در کشورهای هدف به دنبال صادرات مرکبات باشیم و جشنواره‌ها بایستی درجایی برگزار شوند که دسترسی آسان تولیدکنندگان، تجار و صاحبان صنایع به آنها فراهم شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ترابری و حمل‌ونقل محصولات را مهم دانست و بیان کرد: راه‌آهن، هواپیما و راه های دریایی به ما فرصت می‌دهند تا صادرات مرکبات را به کشورهای همسایه و آسیای میانه با سهولت انجام شود.

حیدرپور با اشاره به حمایت شخص استاندار از توسعه صادرات استان، تصریح کرد: همسو با دولت به دنبال یارانه‌هایی برای حضور اولیه در بازارهای خارجی هستیم تا شرایط رقابتی برای محصولات ما فراهم شود.

وی در بخش دیگری از سخنان، اذعان کرد: نمایشگاه مرکبات فرصت خوبی است که آخرین فنّاوری صنایع تبدیلی، بسته‌بندی و درجه‌بندی مرکبات متناسب با سلایق بازارهای هدف با استفاده از آخرین دستاوردهای تحقیقاتی جهان ارائه شود.

شب یلدا نمایشگاه مرکبات برگزار می‌شود

فرماندار قائم‌شهر جشنواره مرکبات را کار ترویجی و آموزشی معرفی کرد و ادامه داد: در این جشنواره از پرورش نهال تا عرضه مرکبات به بازار، به‌صورت عملی توسط مروجین حوزه جهاد کشاورزی به نمایش گذاشته می‌شود.

مهدی محمدی از برگزاری جشن شب یلدا در جشنواره مرکبات خبر داد و گفت: مقارن این جشنواره در شب یلدا همه در زیر کرسی سایت نمایشگاهی مازندران گرد هم می‌آیند و در غرفه‌های مخصوص شب یلدا خوراکی‌های شب یلدا و دستاوردها و تولیدات بومی و محلی به بازدیدکنندگان عرضه می‌شود.

خاطرنشان می‌شود: جشنواره ملی مرکبات از ۲۹ آذر لغایت سوم دی‌ماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های دائمی استان مازندران واقع در قائم‌شهر برگزار خواهد شد.

مهر مازندران


ارسال دیدگاه