مالیات و ارزش افزوده بزرگترین مشکلات بازاریان کلاردشتی/نبود میدان میوه تره بار در کلاردشت
اختصاصي/رئيس اتاق اصناف کلاردشت مطرح کرد

مالیات و ارزش افزوده بزرگترین مشکلات بازاریان کلاردشتی/نبود میدان میوه تره بار در کلاردشت

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">کلاردشت از داشتن میدان میوه و تره بار محروم است و کسبه و فعالان این عرصه، میوه و تره بار مورد نیاز شهرستان را از کرج تهیه می کنند که این امر مشکلات فراوانی را برای آنان به همراه دارد.</span></p>

فرهاد کریمایی لحظاتی پیش در گفت و گو با خبرنگار مازند اصناف گفت: اتاق اصناف کلاردشت که از آبان سال 93 فعالیت خود را آغاز کرده است دارای 10 اتحادیه صنفی است.

وی با بیان اینکه بیش از 2 هزار و 200 واحد صنفی در کلاردشت در حال فعالیت هستند، افزود: اتحادیه مشاور املاک با 166 عضو و اتحادیه تاکسی و تلفنی با 80 عضو به ترتیب بزرگترین و کوچکترین اتحادیه صنفی این شهرستان قلمداد می شوند.

رئیس اتاق اصناف کلاردشت با اشاره به تدوین چشم انداز عملکرد اتاق اصناف در دوبخش درون سازمانی و توسعه شهری، خاطرنشان کرد: با توجه به نوپا بودن اتاق اصناف ما با تدوین این برنامه بدنبال اجرای هدفمند برنامه ها در کلاردشت هستیم.

کریمایی به افتتاح پنجشنبه بازار کلاردشت در مدخل ورودی این شهرستان اشاره و اظهار کرد: ایجاد شهرک صنفی و تشکیل صندوق اصناف ازمهمترین برنامه های در دست اجراست که امیدواریم با حمایت مسئولان شهری و استانی، در آینده ای نزدیک شاهد تحقق ان باشیم.

وی با بیان اینکه با مشارکت اتحادیه های صنفی و همکاری کمیسیون بازرسی کلاردشت مشکل تداخل صنفی در این شهرستان به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، عنوان کرد: در حال حاضر، مالیات و ارزش افزوده بزرگترین مشکل بازاریان کلاردشتی است.

عضو هیات مدیره اتاق اصناف کلاردشت در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص میدان میوه و تره بار و کشتارگاه در کلاردشت اذعان کرد: متاسفانه کلاردشت از داشتن میدان میوه و تره بار محروم است و کسبه و فعالان این عرصه، میوه و تره بار مورد نیاز شهرستان را از کرج تهیه می کنند که این امر مشکلات فراوانی را برای آنان به همراه دارد. در خصوص کشتارگاه نیز، یک کشتارگاه سنتی در بخش خصوصی داریم که جهت پوشش به تقاضای بیش از 30 واحد قصابی در شهرستان، نیاز به حمایت مسئولان جهت تجهیز به دستگاه های صنعتی است.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما، در خصوص مراکز مهم تجاری و خرید در کلاردشت، بیان کرد: بازار حسن کیف، بازارچه شهرداری، پاساژ قائم، الماس و مجتمع شقایق از مهترین مراکز خرید کلاردشت محسوب می شوند.

کریمایی در پایان به ترویج مشاغل خانگی به عنوان یکی از سیاست های مهم اجرایی اتاق اصناف در کلاردشت اشاره و اظهار کرد: صنعت فرش در کلاردشت سبقه ای 4 هزار ساله دارد که امیدواریم با رونق مشاغل خانگی، شاهد احیای صنعت فرش در شهرستان نیز باشیم.

به گزارش خبرنگار ما، فرهاد کریمایی، فرامرز معصومی، مهرگان رودگر صفاری، جمشید کریمایی و سید علی اکبر اسعدی 5 عضو اولین هیات مدیره اتاق اصناف کلاردشت می باشند که کار خود را از آبان سال گذشته و همزمان با تاسیس اتاق اصناف این شهرستان آغاز کرده اند.

انتهای پیام/

مجتبی قربانی

 

 


ارسال دیدگاه