اختصاص اعتبار شبکه بانکی برای توسعه صادرات
مدير امور شعب بانک ملي مازندران خبر داد

اختصاص اعتبار شبکه بانکی برای توسعه صادرات

<p><span style="font-size: larger;">مدیر امور شعب بانک ملی مازندران از اختصاص اعتبار شبکه بانکی برای توسعه صادرات خبر داد.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛  هبت‌الله ویسی بعدازظهر امروز در مراسم تجلیل از صادرکنندگان استان با اشاره به اینکه صادرکنندگان تلاش می‌کنند که برای کشور ارز و منابع مادی تامین کنند، اظهار کرد: توسعه اقتصادی آرمان همه مردم در دنیا است و این موضوع محقق نمی‌شود مگر در امر فروش به صادرات توجه شود.

مدیر امور شعب بانک ملی مازندران با اعلام اینکه در تولید باید اصل رقابت‌پذیری رعایت شود، افزود: شبکه بانکی نیز در زمینه تامین سرمایه‌گذاری مشارکت می‌کنند و بانک‌های استان سرمایه در گردش بسیاری از تولیدکنندگان را تامین و به توسعه اقتصادی کمک کردند.

ویسی با بیان اینکه برای تامین تولیدات استان اقدامات مناسبی از سوی بانک‌ها انجام شد، تصریح کرد: به دلیل برخی مشکلات تعدادی از سرمایه‌گذاران دچار مشکل شدند که باید با همکاری دوجانبه مشکلات سرمایه‌گذاران حل و فصل شود.

وی با اشاره به اینکه تامین سرمایه در گردش یکی از دغدغه جدی دولت و مدیران بانک‌ها است و از سوی مسئولان دولتی نیز تلاش‌های برای تامین سرمایه در گردش فراهم شد، گفت: این موارد در کمیسیون ویژه بانک‌ها بررسی شد و بیش از 1.5 برابر سال 93 برای تامین سرمایه در گردش برنامه‌ریزی شد.

مدیرامور شعب بانک ملی مازندران با تاکید برای بانک‌ها در بخش توسعه صادرات برنامه مدونی در دستور کار قرار دارد، خاطر نشان کرد: برای کمک به صادرات جلساتی با مسئولان اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی تشکیل شد، اضافه کرد: مدیران شبکه بانکی با اختیارات و امکانات نهایت تلاش خود را برای توسعه صادرات انجام می‌دهند.

 در ادامه رئیس کمسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان مازندران نیز گفت: باید این باور ایجاد شود که صادرات به چهار مولفه بازار، تولید، سیاستگذاری دولت و زیرساخت‌های توسعه‌ای محقق می‌شود.

شمسعلی هادی‌زاده معلم تصریح کرد: صادرات ما تابع سیاست‌گذاری مدون و برنامه محور نیست، صادرات اگر خوب و سودآور شود به صورت خودکار به کیفت تولید هم توجه می‌شود.

وی با اعلام اینکه نگرانی از انجام واردات کالا در کشور باید برداشته شود، خاطرنشان کرد: نوع واردات کالا باید نگران کننده شود چرا که ابن مسئله به تولیدات داخلی ضربه می‌زند.

 

فارس مازندران


ارسال دیدگاه