وجود واسطه ها باعث افزایش ۳۵ درصدی قیمت ها می شود
رئيس اتاق اصناف همدان:

وجود واسطه ها باعث افزایش ۳۵ درصدی قیمت ها می شود

<p><span style="font-size: larger;">رئیس اتاق اصناف همدان گفت: برای بهبود نظام توزیع در کشور باید فاصله میان تولید وعرضه را کوتاه کنیم.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ حمیدرضا فرسایی وحید در گفت و گو با خبرنگار سایت خبری اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه ۴۰ درصد پوشاک کشور در استان همدان تولید می شود، افزود: متاسفانه وجود واسطه ها بین بخش تولید و توزیع موجب شده تا در برخی از اجناس منجمله پوشاک تا ۳۵ درصد افزایش قیمت داشته باشیم.


وی تصریح کرد: متاسفانه در شرایط فعلی، تمام ضرر و زیان ها متوجه تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و حتی مصرف کنندگان می شود و در این میان تنها واسطه ها بیشترین سود را می برند ضمن آنکه تولیدکنندگان هم مجبور هستند که کالای خود را با قیمت ناچیز در اختیار این واسطه ها قرار دهند.


به گفته وی، باید در حوزه مدیریت نظام تولید و توزیع برنامه مدونی ارائه شود تا هزینه های تحمیل شده به تولیدکننده و توزیع کننده کنترل شود.


فرسایی وحید در عین حال به مباحثی پیرامون برنامه احیای مجدد وزارت بازرگانی اشاره کرد و افزود:  دو وزارتخانه(صنایع و معادن و بازرگانی) هیچوقت در کنار هم نمی توانند موفق باشند و از همان ابتدا هم نسبت به ادغام این دو وزارتخانه نظر مثبتی وجود نداشت؛ اگرچه ممکن است گاهی در کنار و همسو با یکدیگر حرکت کنند اما در واقع هزینه ی بودن این دو وزارتخانه کنار یکدیگر بیشتر از نبودن آنهاست.


وی همچنین با اشاره به فشارهای مالیاتی بر روی اصناف در شهرستان های مختلف تاکید کرد و گفت : نباید نسخه واحدی را برای تمام مجموعه ها در شهرهای مختلف بپیچیم.


فرسایی وحید درخصوص رکود اقتصادی گفت: با وجود آنکه رکود اقتصادی فشار زیادی را بر کسبه و اهالی بازار وارد کرده اما متاسفانه تا کنون هیچ گونه تسهیلات بانکی به اصناف پرداخت نشده است.


ارسال دیدگاه