عزم دولت برای حمایت از تولید به اندازه طرح سلامت بود، مشکلات تولید حل میشد/ دولت کاری برای تولید نکرد
رئيس کميسيون حمايت از توليد ملي مجلس

عزم دولت برای حمایت از تولید به اندازه طرح سلامت بود، مشکلات تولید حل میشد/ دولت کاری برای تولید نکرد

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">فولادگر اظهار داشت: همانطور که با ورود مردم به جبهه های جنگ وضعیت جبهه ها تغییر کرده و شرایط متفاوت شد امروز مردمی کردن اقتصاد تنها راه نجات اقتصاد ایران است. وی در ادامه گفت: حل مشکلات و دغدغه های معیشتی مردم و رسیدن به توسعه همراه با عدالت یکی از مهمترین اهداف و دغدغه های مجلس است.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی گفت: تاب آوری اقتصاد در مقابل تکانه های بیرونی تنها در صورت دست یافتن به یک اقتصاد مقاوم حاصل می شود که اولین شاخص آن نیز مردمی کردن اقتصاد است. وی افزود: مردمی کردن اقتصاد الزاما به معنای خصوصی سازی نیست بلکه مردم می توانند از طریق ظرف بازار سهام ، اصناف و تعاونی ها در اقتصاد مشارکت کنند.


فولادگر اظهار داشت: همانطور که با ورود مردم به جبهه های جنگ وضعیت جبهه ها تغییر کرده و شرایط متفاوت شد امروز مردمی کردن اقتصاد تنها راه نجات اقتصاد ایران است. وی در ادامه گفت: حل مشکلات و دغدغه های معیشتی مردم و رسیدن به توسعه همراه با عدالت یکی از مهمترین اهداف و دغدغه های مجلس است.


این نماینده مجلس درباره منابع صندوق توسعه ملی خاطرنشان کرد: بخش عمده ای از صندوق توسعه ملی ارزی است و حداکثر ۲۰ درصد منابع این صندوق ریالی است. که در سیاست های برنامه ششم نیز سقف منابع ریالی همان ۲۰ درصد تعیین شده است. وی در ادامه بیان داشت: این طور نیست که بخش مالی فقط از طریق منابع این صندوق پیش بینی شده باشد.


عضو کمسیون حمایت از تولید ملی گفت: ما متاسفانه با برخی از عقود اسلامی مانند اوراق صکوک و اسناد خزانه اسلامی غریبه بودیم. یا در بورس چند مورد ابزار تامین مالی وجود دارد که ما از آنها استفاده نمی کنیم. وی در ادامه گفت: در برخی از کشورهای غیر اسلامی بدون اینکه نامی از عقود اسلامی برده شود از روش های عقود اسلامی استفاده می شود.


فولادگر درباره قانون بانکداری بدون ربا افزود: برخی از دوستان اقتصادی ما در مجلس معتقدند قانونی که در سال ۶۲ تحت عنوان بانکداری بدون ربا تصویب شد با بانکداری اسلامی فاصله داشته و ما فقط آن زمان اصلاحاتی در سیستم اقتصادی وقت ایجاد کرده و برخی از عقود اسلامی مانند: اجاره به شرط تملیک، فروش اقساطی و خرید دین را به بانکداری خود افزودیم.


وی درباره عملکرد دولت در زمینه حمایت از تولید گفت: عملکرد دولت یازدهم در دو سال گذشته با روش دولت قبل تفاوتی نکرده است . فولادگر اظهار داشت: اگر عزم دولت برای حمایت از تولید به اندازه اجرای طرح سلامت بود قطعا بسیاری از مشکلات تولید حل می شد. اما دولت تاکنون فعالیت چندانی در زمینه اصلاح فناوری های تولید و بهینه سازی سوخت و کاهش هزینه تمام شده تولیدکنندگان انجام نداده است.

 

 

 

 

 

تراز


ارسال دیدگاه